سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
کد خبر: 1135952
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر

حوزه/امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، دلاور و ارتشی افتخار آفرین از دیار لرستان دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر دلاور و ارتشی افتخار آفرین دیار لرستان و یادآور دلاورمردی‌های جوانان کشور در سال‌های دفاع مقدس در سن ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که سال ۱۳۱۸ در روستا مغانک واقع در جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان متولد شد.

وی پس از گذراندن چندین سال تحصیل در خوزستان، به واسطه تشویق‌های معلمین خود برای ادامه تحصیل راهی اصفهان و در دبیرستان ادب مشغول به تحصیل شد و پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۳۶ در دانشکده افسری ثبت‌نام و در طول تحصیل نیز به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد.

مرحوم آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار گرفت و در سال ۱۳۳۹ به استخدام ارتش درآمد و پس از گذراندن دوران دانشکده افسری در لشکرهای کردستان و لرستان به عنوان فرمانده دسته مشغول خدمت شد و با گذراندن دوره‌های هوابرد و تکاور در داخل کشور با درجه ستوانی برای طی دوره‌های تکمیلی نظامی به خارج از کشور اعزام شد.

وی دوره‌های تکاور، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.

گذراندن دوره‌های نظامی مذکور و لیاقت شایستگی آذرفر باعث شد که از آن پس همواره از او به عنوان استاد در آموزش نیروهای نظامی کشور استفاده شود.

در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی، آذرفر با درجه سرگردی به عنوان فرمانده ایرانی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به جنوب لبنان اعزام شد و در راه بازگشت از آنجا که همزمان با حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود به دستور سرلشکر شهید ولی الله فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی، فرماندهی پادگان و تیپ مریوان را بر عهده گرفت.

وی در دوران فعالیت خود در ارتش جمهوری اسلامی مناصبی همچون فرماندهی لشکر ۶۴ ارومیه، فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان، فرماندهی لشکر ۸۴ لرستان و فرماندهی قرارگاه غرب را بر عهده داشت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha