یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ جلسه خانوادگی طلاب و فضلای استان سمنان در مسجد جمکران با سخنرانی آیت‌الله خاتمی

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور در این انتخابات عمل صالح است این قدم‌ها که برای انتخابات برمی‌دارید حکم عبادت را دارد و برای شما عمل صالح نوشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گردهمایی خانوادگی طلاب و فضلای استان شامگاه یکشنبه ۲۹ بهمن در مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار کرد: امسال راهپیمایی ۲۲بهمن در سراسر کشور با شکوه خاصی برگزار شد. مردم بصیر ایران هدفمند در این روز آمده بودند و این از برکات خداوند متعال به کشور و نظام ماست.

ببینید:

تصاویر گردهمایی خانوادگی طلاب و فضلای سمنان در مسجد جمکران با سخنرانی آیت‌الله خاتمی

وی افزود: ۱۱ اسفند انتخابات مهمی در پیش داریم و دشمنان با شرارت در حال فعالیت و برنامه‌ریزی هستند تا مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند ولی به کوری چشمشان همان‌گونه که مردم با شکوه در راهپیمایی ۲۲بهمن حاضر شدند در انتخابات نیز با شکوه خاصی حاضر خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال را شاکریم که نعمت دو ولی متقی امام‌راحل عظیم‌الشأن(ره) و مقام معظم رهبری که انصافاً شخصیتی توحیدی و پرهیزگار هستند را نصیب ما کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جلوه عملی عشق به حضرت صاحب‌الزمان(عج) این است که از نائب ایشان حرف شنوی داشته باشیم و دستورات ایشان را نصب‌العین خود قرار بدهیم.

وی افزود: مقام‌معظم‌رهبری در هر مقطعی دستوری دارند و در این مقطع حساس دستور ایشان مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است. در انتخابات دو مقوله بسیار مهم است اول مشارکت حداکثری مردم و دوم انتخاب فرد اصلح می‌باشد.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: مقام و معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان توصیه فرمودند که فرد اصلح را با تحقیق و مشورت انتخاب کنید، فرد اصلح باید ویژگی‌هایی داشته باشد که از مهمترین این ویژگی‌ها انقلابی بودن، وفاداری به نظام، متقی و متخصص بودن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جبهه انقلاب و جبهه ضد انقلاب به دنبال دو رفراندم هستند. جبهه ضد انقلاب که همان جبهه استکبار است به دنبال آن است که انتخابات در فضایی سرد و بی رمق اتفاق بیفتد و انتخابات را تحریم کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: جریان ضدانقلاب به دنبال آن است که انتخابات را رفراندم ضد نظام کند و به این منظور تشویق و ترغیب به نیامندن پای صندوق رأی می‌کند تا آنچه در اغتشاشات سال گذشته به دست نیاوردند در این انتخابات به دست بیاورند، لذا مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است.

وی بیان کرد: در مقابل نیز جبهه انقلاب به یاری خداوند در پی آن هستند که انتخابات بسیار باشکوهی برپا کنند.

این استاد حوزه علمیه گفت: این انتخابات پنج عنوان دارد. حضور در این انتخابات عمل صالح است این قدم‌ها که برای انتخابات برمی‌دارید حکم عبادت را دارد و برای شما عمل صالح نوشته می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه که می‌فرمایید "وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ" در هیچ مکانی که کافران را به خشم می‌آورند، قدم نمی گذارند و از هیچ دشمنی انتقام نمی‌گیرند و با نبرد با او به کام دل نمی‌رسند مگر آنکه به پاداش هر یک از آنان عمل شایسته‌ای در پرونده آنان ثبت می‌شود، چرا که خدا پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند، اظهار کرد: هرگامی از شما که سبب خشم دشمن می‌شود برایتان عمل صالحی نوشته می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: عنوان دوم تعظیم شعائر است. نفس ایستادن در صف انتخابات برای رأی دادن خود تعظیم شعائر است. "ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ" و هر کس شعائر خدا را گرامی بدارد، پس این از تقوای دل‌هاست.

آیت‌الله خاتمی، سومین عنوان را امر جامع دانست و بیان کرد: امر جامع امری است که حضور مردم در آن لازم است. "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذا کانُوا مَعَهُ عَلی أَمْر جامِع لَمْ یَذْهَبُوا حَتّی یَسْتَأْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَأْذِنُونَکَ أُولئِکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ" مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده اند و هنگامی که در کار مهمی با او باشند، بی اجازه او جائی نمی‌روند، کسانی که از تو اجازه می گیرند، به راستی به خدا و پیامبرش ایمان آورده اند. مردم در انتخابات با حضور خود این امر جامع را تحقق می‌بخشند.

وی افزود: عنوان چهارم آن است که حضور در انتخابات آری مجدد به جمهوری اسلامی ایران است. حضور در انتخابات و انداختن هر رأی به صندوق مصداق یک آری دیگر به جمهوری اسلامی است. حضور شما در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی، عنوان پنجم را بیعت مجدد با امامین انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: حضور شما در انتخابات بیعت مجدد با امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان است. شهدا اگر امروز بودند قطعا در انتخابات شرکت می‌کردند و ما هم راه شهدا را ادامه می‌دهیم و در این امر مهم شرکت می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی مردم سمنان را مردمی دانست که از پیش از انقلاب تاکنون از صمیم دل پای انقلاب و نظام بوده‌اند، افزود: همانطور که انسان‌ها شناسنامه دارند و از طریق آن معرفی می‌شوند، هر جامعه و استان و شهرستانی هم یک شناسنامه دارد تا بر اساس آن ارزیابی شود.

امام جمعه موقت تهران با نام بردن از عنصر ایثار و فداکاری به عنوان یکی از دو عنصر مهم که شناسنامه و معرف هر استان است، گفت: فداکاری و ایثار در راه خدا یک ارزش ثابت قطعی است و اگر همه ارزش‌ها همچون تقوا و علم و ایمان را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه گذشت است. اینکه هر استان چقدر در راه دین گذشت داشته و چقدر سرمایه در این مسیر گذاشته است، این می‌تواند یک ملاک برای ارزیابی آن باشد.

وی با اشاره به اینکه عنصر دوم ارزیابی استان‌ها نیز دانشمندان و فرهیختگان آن استان‌هاست، تصریح کرد: استان سمنان هر دوی این شاخص‌ها را با افتخار در خود دارد. این استان بیش از ۳۰۰۰ شهید و ۸۴۰۰ جانباز و ۲۵۰ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده که این آمار مناسب و در شأن این استان است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: استان سمنان از حیث شاخص دوم یعنی دارا بودن شخصیت‌های علمی و فرهنگی و دینی هم در آسمان علم و فرهنگ و فقاهت ماندگار مانده است.

وی با نام بردن از علمای بزرگی همچون علامه محمدصالح مازندرانی سمنانی، آیت‌الله حاج سیدمیرزا آقاترابی، آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی و آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی به عنوان بخشی از افتخارات حوزوی و علمی استان سمنان، گفت: امروز نیز این استان به وجود حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی امام جمعه‌ی جانباز خود افتخار می‌کند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطاب به طلاب و فضلای سمنانی حاضر در جلسه که برای شرکت در جشن‌های نیمه شعبان به شهر قم سفر کرده‌اند، گفت: آنچه شما در این سفر انجام داده‌اید ابراز عشق به امام زمان (عج) است و قطعا بی‌پاداش نمی‌ماند، اما این ابراز عشق باید یک جلوه‌ی عملی هم داشته باشد که همان حرف‌شنوی از نائب آن حضرت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha