یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حشنواره علامه حلی

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی استان زنجان از برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره علامه حلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام آقاخانی در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره علامه حلی که امروز در استان زنجان برگزار شد گفت: در دنیای امروز یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت، ارتقاء دانش پژوهش در هر زمینه ای اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... است؛ به همین خاطر پژوهشگران هر جامعه به عنوان منابع انرژی حرکت و پیشرفت آن جامعه محسوب می شوند.

دبیر جشنواره افزود: بر همین اساس به جهت اینکه بحث های پژوهشی بین طلاب خواهر و برادر در حوزه های علمیه کشور پر رنگ و هدفمند شود، دبیرخانه جشنواره علامه حلی در سال ۱۳۸۶ توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم تأسیس شد و آثار پژوهشی طلاب و روحانیون سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال می شد.

حجت الاسلام آقاخانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ حجم مقالات و آثار ارسالی استان زنجان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در قم، افزایش چشمگیری داشت به همین خاطر بنا شد تا این جشنواره در خود استان زنجان برگزار شود و مجوز لازم برای آن اخذ شد.

دبیر جشنواره علامه حلی زنجان اضافه کرد: هم اکنون نیز آثار استانی از جهت کمی و کیفی رشد فوق العاده ای داشته است و امسال ۴۹ اثر در سامانه ثبت گردیده که از این تعداد ۳۰ اثر برای حوزه علمیه برادران و ۱۹ اثر برای حوزه علمیه خواهران می باشد و امید است که با عنایت خدای متعال و فراهم شدن زمینه های پژوهشی در استان، شاهد افتخار آفرینی طلاب و روحانیون زنجانی در عرصه پژوهش باشیم.

در ادامه حجت الاسلام استاد مهرانفر سخنران اصلی برنامه مهم ترین نوع آموزش پژوهش را، آموزش به همراه کار عملی دانست و ضمن اشاره به اینکه نوشتن روی کاغذ اولین و مهم ترین قدم برای شروع کارهای پژوهشی است، عموم طلاب خواهر و برادر را سفارش به تحقیقات و کار های پژوهشی کرد و حضور استاد مجرب در مسائل پژوهشی را لازم و ضروری دانست.

در پایان مراسم نیز از حجت الاسلام حسین قنبری معاون پژوهش مدرسه علمیه سید، به عنوان معاون پژوهش برتر استان و از اساتید و طلاب برادر و خواهر فعال در عرصه پژوهش تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha