دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام حسن رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: بهترین اعمالی که می‌توان در شب‌های قدر انجام دهیم، دادن صدقه و انجام دعاهای صادق و خالص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت امام علی (ع) که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شب ۲۱ رمضان، فرصتی دیگر برای ارتباط نزدیکتر با خداوند است، در این شب می‌توان با ذکر، دعا و تلاوت قرآن، به نیات دست یافت و برای رهایی از گناهان و برکت‌های روزهای آینده دعا کرد.

وی ادامه داد: بهترین اعمالی که می‌توان در این شب انجام دهیم، دادن صدقه و انجام دعاهای صادق و خالص است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صدقه دادن از اعمالی است که به ما کمک می‌کند تا روحیه انسانی خود را بهبود بخشیده و به دیگران کمک کنیم، همچنین صدقه دادن نشان از بزرگواری و بخشندگی ما نسبت به دیگران است و ما را به سمت انسانیت و محبت و همدلی هدایت می‌کند، صدقه دادن و دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) در این روز بسیار توصیه شده است.

وی اظهار کرد: دعا هم یکی دیگر از اعمالی است که در این شب‌های مبارک بسیار مؤثر است، با دعا کردن و در خواست از خداوند برای رفع مشکلات و برآورده شدن حاجات، می‌توان به توجه و رحمت الهی دست یافت و مشکلات و موانع را از بین برد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به شخصیت عظیم و اسطوره‌ای امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ اسلام، نمونه‌ای استثنایی از شجاعت، عدالت، علم، و تقوا است، ایشان با نبرد با ظلم و برقراری عدالت، به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای انسانیت شناخته شده است، امام علی(ع) با گفتار و رفتار خود، ما را به اصول اخلاقی و انسانی برتر هدایت می‌کند.

وی در ادامه به دلیل سکوت حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: مولا علی(ع) رویه‌ای را انتخاب کرد که به حفظ وحدت اسلامی کمک کند و این تصمیم را گرفت تا از وحدت مسلمانان دفاع و از شکاف‌های بیشتری در جامعه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) تا زمانی که احوالات و شرایط مسلمانان به گونه‌ای بهبود یابد که امکان اداره حکومت با آرامش فراهم شود، از اعتراض خودداری کردند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این شب به عنوان شب قدر و شبی که در آن قرآن نازل گردید را با احترام و توجه به قرائت قرآن و عبادت سپری کرده و برای خود و دیگران دعا کنید و در دستگیری مستمندان، سیره علوی را سر لوحه خود قرار دهید و از این شب برای طلب بخشش و برکت و رحمت الهی بهرمند شوید.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha