پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: ملت ایران به اقدام رژیم غاصب واکنش نشان داده و از ملت خود دفاع کرده و حق مسلم خود بود، اگر ما بخواهیم حمله کنیم حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و ما از آبرو، سرزمین، اقتدار، مردم مستضعف خود دفاع کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتدار اظهار داشت: مسلمان واقعی و باایمان همیشه در تلاش است تا پیشرفت کرده و نسبت به‌روز قبل تغییر کند و قدرت در اندیشه اسلامی شامل قدرت نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و این امر باید به‌صورت ظاهری و باطنی باشد.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به حمله غرورآفرین رزمندگان اسلام به مراکز نظامی رژیم غاصب گفت: ملت ایران با وعده صادق احساس غرور کرده و به دنیا نشان دادند که تجاوز به خطوط قرمز ملت را به شدیدترین صورت پاسخ می‌دهند.

وی تصریح کرد: امروزه دلاورمردان جان‌برکف رشد کرده‌اند که اجازه کوچک‌ترین تجاوز را به دشمن نمی‌دهند نمونه آن هشت سال دفاع مقدس است و موشک‌باران کردن رژیم صهیونیستی معادلات منطقه را تغییر داد و گفتمان اقتدار را در منطقه زنده کرد.

حجت الاسلام طالبی افزود: ملت‌های منطقه با هر گرایشی متوجه شدند که گفتمان انقلاب اسلامی برای ملت عزت و اقتدار ایجاد می‌کند و اگر ملت‌های مسلمان باهم هماهنگ شده و در یک صف قرار بگیرند استکبار محکوم به شکست است.

وی با تقدیر ویژه از نیروهای هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی نظامی و امنیتی که اقتدار کشور را به رخ دنیا کشیدند، ادامه داد: اقدام ملت ایران در پاسخ به حمله رژیم غاصب به کنسولگری ایران در دمشق قابل تقدیر است و دنیا را به وجد آمد و ایران هر لحظه اراده کند می‌تواند دشمن و استکبار را آتش بزند، این تنها یک حرکت محدود و نمایش بود.

امام‌جمعه با بیان این که دشمن از آن روزی بترسد که ملت ایران بخواهد با تمام توان حمله کند و انتقام بگیرد، گفت: ملت ایران به اقدام رژیم غاصب واکنش نشان داده و از ملت خود دفاع کرده و حق مسلم خود بود، اگر ما بخواهیم حمله کنیم حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و ما از آبرو، سرزمین، اقتدار، مردم مستضعف خود دفاع کردیم، ما انتقام واقعی و سخت را نگرفته‌ایم و انتقام سخت در راه است.

وی اظهار کرد: عملیات وعده صادق در واقع سیلی محکم و سختی بر صورت استکبار بود و پاسخ ایران در واقع دفاع در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم غاصب است.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و امام خمینی (ره) فرموده‌اند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ من از سپاه راضی هستم؛ ولی قانع نیستم، زیرا استعدادی که در شما می‌بینم ۱۰ یا ۱۰۰ برابر بیشتر از شرایط کنونی است.

خطیب جمعه با اشاره به بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای گفت: رسانه‌ها باید اخلاق و قانون را رعایت کنند و حق نداریم جایگاه‌ها و شخصیت‌ها را به‌صورت آگاهانه یا ناآگاهانه تخریب کنیم و این امر مخالف قانون و شریعت است و رسانه‌ای که حرکت بی‌اخلاق داشته باشد جامعه را به بی‌اخلاقی دعوت می‌کند.

امام‌جمعه پلدشت افزود: نباید به بهانه مطالبه‌گری شخصیت‌ها را تخریب کنیم، به افراد تهمت بزنیم؛ مطالبه‌گری باید مطابق قانون، اصول و قواعد باشد و انسان‌ها حق ندارند حق را ناحق نشان دهند، وظیفه رسانه بسیار مهم است و باید به سمت حق حرکت کنند و غالب رسانه‌ها نیز در مسیر حق حرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha