پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: در عملیات وعده‌ صادق سپاه از شهدا الهام گرفته و در سایه‌ ولایتمداری و عدم خوف از دشمن، برای گوشمالی رژیم صهیونیستی، این عملیات را انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: روز دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و سعی و تلاش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون‌خداوند تبارک وتعالی است.

وی افزود: تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از جمله‌ اهداف دیگر تشکیل این نهاد انقلابی است.

وی ادامه داد: روز ۲۹ فروردین ماه نیز مصاف با سالروز شهادت سردار شهید سید محمد حجازی بود که از جمله‌ ویژگی‌های شهید حجازی تفکر بسیجی بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلفی که داشت، مخصوصا در جبهه مقاومت، آن را حفظ کرده و اشاعه نمود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم امروز از شرق مدیترانه تا یمن و سوریه و سایر کشورهای عضو جبهه مقاومت اسلامی، به عنوان یک بسیجی به تمام معنا معرفی کنیم، باید از سردار حجازی نام ببریم.

امام جمعه ماکو اظهار کرد: روز پنجم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شکست حمله‌ نظامی آمریکا بر علیه ایران اسلامی است که در طبس اتفاق افتاد، در این حمله‌ نظامی، یک فروند هواپیما و بالگرد زمانی که می‌خواستند از زمین برخیزند، در اثر امداد غیبی طوفان شن به هم خورده و در آتش سوختند و این عملیات آمریکا بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام تعداد رزمندگان اسلام در جنگ بدر ۳۱۳ نفر بودند اما تعداد نیروهای مشرکین ۱۰۰۰ نفر، یعنی سه برابر سپاه اسلام بودند، از آنجایی که نیروهای اسلام با قدرت ایمان و با اتکاء به قدرت لایزال الهی قدم به میدان گذاشتند، خداوند امدادهای غیبی را سراغ آنها فرستاد و مسلمانان در مقابل مشرکین پیروز شدند.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: حضرت امام(ره) بعد از واقعه طبس فرمودند: «چه کسی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ نه شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست».

وی عنوان کرد: این یک نمونه از امدادهای غیبی است که خداوند تبارک و تعالی بدین طریق از نظام اسلامی دفاع کرده است، در طول تاریخ هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز ما امدادهای غیبی زیادی را مشاهده کردیم که خداوند بدان طریق، از نظام اسلامی دفاع کرده است.

امام جمعه ماکو گفت: یک نمونه‌ی دیگر آن در هشت سال دفاع مقدس، فتح خرمشهر بود، وقتی خرمشهر از دست دشمن آزاد شد حضرت امام(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» یعنی خداوند امداد غیبی به سراغ رزمندگان اسلام فرستاد و یا قدرتی در وجود آنها قرار داد که توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی ادامه داد: آخرین نمونه‌ امداد غیبی خداوند در عملیات وعده‌ صادق بود که سپاهیان در این عملیات از شهدا الهام گرفته و در سایه‌ ولایتمداری و عدم خوف از دشمن، برای گوشمالی رژیم صهیونیستی، این عملیات را انجام دادند.

وی اظهار کرد: آنها در سایه‌ ولایتمداری نه تنها از دشمن خوفی نداشتند، بلکه با این عملیات نیز رعب و وحشت به قلب دشمن انداختند.

حجت الاسلام هاشمی ابراز کرد: آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، اردن و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی همه در مقابل موشک‌های ما ایستادند تا به پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس اصابت نکند، اما آخر الامر پیروز میدان، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بعد از این بر علیه منافع ملت ایران اقدامی انجام دهد، پاسخ نیروهای مسلح ما قاطع‌تر و محکم‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: سپاهیان یک پیام هم به ارباب رژیم صهیونیستی دادند و آن نیز عبارت از این بود که اگر آمریکا بخواهند به نفع رژیم اشغالگر قدس بر علیه نظام اسلامی اقدامی انجام دهد، تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، مورد هدف موشک‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha