شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
استاندار تهران

حوزه/ استاندار تهران گفت: بی شک پرداخت مالیات از عوامل مهم تحقق عدالت مالی در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور برشمرد و گفت: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

استاندار تهران همچنین با بیان این که مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم تشکیل فضای حکمرانی مالی در راستای پیشرفت اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: باید آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه تبیین شده و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی مورد تأکید قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha