شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: طلاب باید سه مقوله مهم علم، تقوا و ادب را جزو مهم‌ترین ویژگی علمی و اخلاقی خود در حوزه های علمیه بدانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با حضور اساتید حوزوی مراسمی بدین منظور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک هفته معلم و اساتید در سخنانی اظهار داشت: باید وضعیت رسیدگی به اساتید و کادر در حوزه های علمیه ارتقاء پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دستگاه حوزه دستگاه توجه به امام زمان(عج) است و نمی توان آن را با چیزی عوض کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به نظر می آید که حوزه باید ۴ کار را انجام دهد و از آن دریغ نکند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نخست؛ مسئله عملی است، از علم دریغ نکنید و از طرفی هم علم را جدی بگیرید زیرا از قدیم الایام سواد برتر از مدرک بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: ما نباید تنها برای مدرک دست و پا بزنیم، بنابراین باید توجه به علم بسیار جدی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دومین چیزی که مهم است، تقوا می باشد حوزه بدون معنویت شیر بی یال و کوپال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک طلبه اگر علم نداشته باشد به اندازه ای که تقوا نداشته باشد، مضر نیست و این موضوع بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سومین مطلب؛ ادب می باشد، ادب بالا دست اخلاق است و رسول خدا (ص) می فرمایند که بنده مودب شده خدا می باشم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود عنوان کرد: شما باید این موضوعات را در عمل به طلاب خود انتقال دهید تا ان شاء الله طلاب خوبی تحویل جامعه اسلامی دهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha