شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154680
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
گرگان

حوزه/ مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان، جمعی از علما و روحانیون و دیگر اقشار مردم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم متقی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به شاخصه های مهمی از سبک زندگی و هدایتگری امام صادق(ع) در زمانه خود ابراز داشت: انسان باید همیشه تقوا داشته باشد و تقوا همان عبودیت و بندگی است و لذا ما باید در این مسیر قرار بگیریم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

وی افزود: عبودیت در واقع به نقل از امام علی (ع)، پنج چیز شامل وابسته نبودن به دنیای گذرا، نزدیکی با قرآن، یاد مرگ بودن، شب زنده‌داری و گریه از خوف خدا است.

خطیب حوزوی همچنین گفت: ثابت بودن بر بندگی خدا مهم است که متاسفانه در سالیان اخیر یک گروه از افراد جامعه خاصه جوانان از اهل بیت(ع) دوری کرده و در واقع برخی مظاهر بی‌دینی در جامعه زیاد شده است.

بنابر این گزارش همچنین طبق سنوات پیشین، مراسم عزاداری و دسته‌روی هیأت‌های عزاداری گرگان امروز، همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شد و مراسم بزرگی نیز پیش از ظهر امروز در مسجد جامع گلشن شهر گرگان برگزار شد و عزاداران در مسیر خیابان شهید رجایی به سمت چهارراه میدان، خیابان امام خمینی (ره)، میدان شهرداری، خیابان شهدا، چهارراه شهدا حرکت کرده و در نهایت در امامزاده عبدالله(ع) گرگان به عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha