دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
خداداده

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین خداداده گفت: امروز تمدن چندهزارساله باید باقی بماند و شکوه این تمدن در جمعیت ماست، در فرزندان آگاه و در یک کلمه در خانواده مستحکم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده رئیس هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه جایزه ملی جوانی جمعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت این ایام و با اشاره به روز گرامیداشت و تجلیل از امام زادگان، اظهار داشت: این بزرگان هم در زمان حیات هم پس از مرگشان با گنبد و بارگاه خود که محلی برای ترویج اندیشه الهی است، روح حاکم بر فرهنگ و تمدن ما را ساختند.

وی افزود: در اصفهان قبل از اینکه به کالبد این شهر که شهرسازی و معماری است نگاه کنیم، به روح حاکم بر استان و شهر اصفهان نگاه می‌کنیم و ما این شکوه و عظمت و ابهت را مدیون تمدنی می‌دانیم که ذیل امامت و ولایت شکل گرفته است.

رئیس هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، عنوان کرد: امروز این تمدن باید باقی بماند و شکوه این تمدن در جمعیت ماست، در فرزندان آگاه و در یک کلمه در خانواده مستحکم است که استحکام آن به دختران و پسرانی است که عاشق پدر و مادر، خواهر و برادران خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده خاطرنشان کرد: قانون جوانی جمعیت به عنوان یک قانون مترقی است که یک عده به ظاهر روشنفکران آن را تمسخر می‌کردند اما امروز در کشورهایی مثل کره جنوبی وزارتخانه‌هایی برای جمعیت ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: از کانون‌های مساجد و پایگاه‌های ترویج فرهنگ عمومی در کشور انتظار می‌رود بتوانند در حوزه فرهنگ عمومی و بعضی گزاره‌ها را تغییر دهند و به ماموریت نورانی خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: ۱۴۰۰ کانون تاسیس شده و امروز روزی است که به صورت نمادین پروانه‌های کاریتان را دریافت می‌کنید تا اقدام بزرگی را رقم بزنید و لذا این افتتاحیه یک کار بزرگ در طول سالیان سال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha