دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
رذ

حوزه / خادمی گفت: با ثبت نمادین نخستین رویدادملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان به دنبال این بودیم که با استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور، علاوه بر رقم زدن یک جریان اجتماعی فرهنگی، بتوانیم از میراث فرهنگی و تاریخی خودمان صیانت نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، خانم خادمی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور شب گذشته در نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی «ویژه برنامه روز ملی گل محمدی و گلاب»، به ثبت نامگذاری روز بیستم اردیبهشت به عنوان روز ملی گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کاشان به عنوان یک شهر تاریخی، فرهنگی مستعد این است که به واسطه این روز ملی، ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی خودش را به نمایش بگذارد تا بتواند صادر کننده ظرفیت عظیم گل و گلاب به سراسر جهان باشد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با افزود: با ثبت نمادین نخستین رویدادملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان به دنبال این بودیم که با استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور، علاوه بر رقم زدن یک جریان اجتماعی فرهنگی، بتوانیم از میراث فرهنگی و تاریخی خودمان صیانت نماییم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگی عمومی کشور بیشترین تمرکز خود را بر موضوعات ریشه‌دار فرهنگی و اجتماعی قرار داده است، ابراز کرد: در شورای فرهنگ عمومی ۷ محصول کشورمان که به عنوان نماد و نشانه محسوب می‌شوند به صورت ملی ثبت شده که روز گلاب و گل محمدی به خاطر گره خوردن با فرهنگ تاریخ ایران زمین در زمینه‌های مختلف یکی از مهمترین این روزها است.

خادمی تصریح کرد: امیدواریم با ثبت نمادین نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی بتوانیم از ظرفیت بی‌نظیری که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، بیشتر استفاده کنیم.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، کاشان را مهد تولید و پرورش گل محمدی در کشور دانست و یادآور شد: گرچه از دیرباز گلاب کاشان، قمصر و دیگر شهرهای کاشان در اذهان عمومی کشورمان نهادینه و ثبت شده، ولی نماد شدن کاشان که عقبه عمیقی به عنوان شهر گل و گلاب دارد، می‌تواند تاثیر بیشتری در شناساندن این جایگاه در جهان داشته باشد.

خادمی، اظهار کرد: اگرچه ثبت این روز به عنوان میراث فرهنگی شناخته شده، ولی اتفاق این روز تبدیل شدن به یک منبع مولد فرهنگی برای حال و آینده مردم کشورمان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha