دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سیروس حکمتی نیک

حوزه/ امام‌جمعه موقت شهر یاسوج گفت: خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دستاورد نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی و اروپایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته، با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه، اظهار داشت: یکی از جلوه‌های بندگی دعا به درگاه خداوند است، موضوع دعا، موضوع پیچیده‌ای است که مورد تاکید قرار گرفته و در متون دینی از ما خواسته‌اند اهل دعا و تضرع به درگاه الهی باشیم.

وی با اشاره به اینکه شاید بگوییم ما اهل دعا هستیم، اما چرا مستجاب نمی‌شود، گفت: اولین عامل دلمردگی انسان‌ها این است که حق بندگی را آنگونه که باید انجام نمی‌دهیم و بنده و مطیع خوبی برای خداوند نیستیم، خداوند شریعت آسمانی دارد و ما موظف هستیم حق بندگی را ادا کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: ما قرآن می‌خوانیم، اما اهل عمل کردن به دستورات خداوند نیستیم، آیات مختلف را می‌خوانیم، اما اهل عمل نیستیم و فقط اهل تلاوت هستیم.

وی تصریح کرد: ما مردم دوست داریم به بهشت برویم، اما به دستورات دین عمل نمی‌کنیم که رضوان الهی شامل ما شود، تا زمانی که عمل نکنیم دل نیز می‌میرد و وقتی دل بمیرد دعا مستجاب نمی‌شود، چهارمین عامل دلمردگی هم این است که ادعا می‌کنیم خدا را دوست داریم، اما حب اهل بیت(ع) را نداریم که اینها هر دو با هم هستند.

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: پنجمین عامل دلمردگی این است که ادعا می‌کنیم دشمن شیطان هستیم، اما در مقام عمل، دنبال رو شیطان هستیم در حالی که باید در مقابل شیطان ایستادگی کنیم و صرف گفتن کفایت نمی‌کند.

وی گفت: ششمین عامل دلمردگی این است که ما مردم ادعا می‌کنیم دنیا طلب نیستیم، اما همه دور آن جمع شده‌ایم و بر روی مال دنیا اختلاف و درگیری داریم.

وی با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه اظهار کرد: در تأمین معیشت، اهل حلال و حرام باشیم و برای آن زحمت کشیده باشیم، چرا که نتیجه آن حیات پاک و فرزندان صالح خواهد بود.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: امروز سالروز ولادت حضرت معصومه(س) است، از روز تولد ایشان تا تولد امام رضا(ع) دهه کرامت است که این روز و این دهه را تبریک می‌گوییم، دختر از رحمت‌های الهی است و باید از فرزندانمان به ویژه دختران بیشتر مراقبت کنیم.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک با اشاره به ۲۱ اردیبهشت سالروز فتوای حرام اعلام شدن تنباکو و توتون، یادآور شد: میرزای شیرازی وقتی دید انگلیس و آمریکا چه نقشه‌هایی دارند، فتوایی صادر کرد که این فتوای مهم اثر بسیار زیادی داشت، این موضوع نقش ارزشمند مرجعیت دینی را نشان می‌دهد، آثار حکیمانه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب را نیز در دنیا می‌بینیم، خیزشی که در بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا شکل گرفته نشانه منویات و هدایت‌های حکیمانه و ارزشمند رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به ۲۶ اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین توسط اسرائیل، گفت: ۷۶ سال است در سرزمین بیت المقدس جنایت رخ می‌دهد و کودکان زیادی در حال قتل عام شدن هستند، البته به زودی شاهد نابودی این رژیم جعلی خواهیم بود.

امام جمعه موقت یاسوج، با اشاره به دیدار دست اندرکاران حج با مقام معظم رهبری ابراز کرد: حج امسال حج برائت است، یعنی اوج برائت از مشرکین را باید شاهد باشیم، جبهه استکبار مرتکب بزرگترین جنایت‌ها شده و نیاز است این برائت در سراسر دنیا اتفاق بیفتد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha