دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه/ حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: اسرائیل مورد نفرت عمومی مردم جهان قرار گرفته است و در داخل در حال فروپاشی است و در حال حاضر تحریم اقتصادی از طرف کشورهای مختلف علیه اسرائیل در حال انجام است این اتفاقات باعث می‌شود که اسرائیل در معرض نابودی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تقوای الهی در حقیقت یک نوع خود نگهداری یک روحیه و قدرت و توانایی است که انسان به وسیله تمرین ترک گناه و دوری از لذت آن را به دست می‌آورد.

وی افزود: در بین اعمال بهترین عمل به دست آوردن تقوای الهی و به دست آوردن روحیه دوری از گناه است تقوا انسان را به کرامت و شرافت می‌رساند.

خطیب جمعه هرمز بیان کرد: امنیت خانواده به وسیله تقوای الهی به دست می‌آید ضررهایی که جامعه آن را می‌بیند نتیجه‌اش بی‌تقوایی است.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: هیئت‌های مذهبی عهده‌دار تربیت جامعه اسلامی هستند این شبکه معنوی در طول تاریخ فرهنگ و اعتقادات و سیره اهل بیت را نسل به نسل به جامعه منتقل کرده‌اند.

وی عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین قدرت نرم جامعه اسلامی است که از افتخارات شیعه است که می‌تواند منشأ تحول باشد و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب ما باید به مسئله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی توسط این قدرت نرم، هیئت‌های مذهبی این حرکت بزرگ را انجام بدهیم.

امام جمعه هرمز گفت: یکی از ماموریت‌های هیئت‌های مذهبی جهاد تبیین است در زمان ما بزرگترین شخصیتی که جهاد تبیین را انجام داد امام راحل بود که حکومت فاسد را از بین برد و حکومت مردم سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد.

حجت‌الاسلام رستاخیز با بیان اینکه امروز هیئت‌های مذهبی باید روش زندگی اسلامی را بیان کنند و خطرات سبک زندگی غربی را ه خانواده‌ها تبیین کنند، تصریح کرد: اگر هیئت‌های مذهبی با جهاد تبیین خودشان چهره واقعی دشمن را به مردم نشان بدهند با این جهاد تبیین فساد از بین می‌رود و گردشگری ناسالم تبدیل به گردششگری سالم و پویا می‌شود.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های هیئت این است ه جوانان و نوجوانان را در یک قالب سالم برای رشد و تکامل انسانیت قرار می‌دهند هیئت باید قالب انسان سازی باشد و هیئت به صورت غیر مستقیم جلو جرم و جنایت را می‌گیرد و حال و هوای معنوی را در جامعه تزریق می‌کند.

خطیب جمعه هرمز ابراز داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها شأنی ویژه نزد خداوند متعال دارد که ما می‌توانیم حضرت را شفیع خود قرار دهیم و انسان خواهد به رضوان الهی و کمال برسد به واسطه این بانو می‌تواند به این جایگاه عظیم انسانی نائل شود.

حجت‌الاسلام رستاخیز عنوان کرد: قدرت‌های مستکبر و انحصارگر دنیا رژیم نامشروع اسرائیل را به وجود آوردند تا جلوی استقلال کشورها را بگیرند و بتوانند به وسیله آن به منافع خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری عزیز حج امسال حج برائت است این حرکت عظیم حاجیان برای برائت از مشرکین و کفار یک حرکت قدرت آفرین را برای قیام جبهه مقاومت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: اسرائیل مورد نفرت عمومی مردم جهان قرار گرفته است و در داخل در حال فروپاشی است و در حال حاضر تحریم اقتصادی از طرف کشورهای مختلف علیه اسرائیل در حال انجام است این اتفاقات باعث می‌شود که م اسرائیل در معرض نابودی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha