پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156572
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
ساوه

حوزه/ استاد مهدویت، پیرامون نقش خانواده در فرزند آوری گفت: در محیط خانه اگر خوش کلامی، خوش رفتاری و محبت حاکم باشد، فرزندانی با تربیت سالم رشد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دومین گردهمایی سالانه شیرخوارگان مهدوی با هدف جوانی جمعیت و سخنرانی حجت الاسلام نصرالله پور و حضور با شکوه مادران و فرزندان شیرخوار عصر دیروز در مصلی امام علی(ع) ساوه برگزار شد.

سرهنگ مهدی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ساوه در ابتدای مراسم با اشاره به اینکه جهاد تبیین را نباید فراموش کنیم، اظهار داشت: در فرزند آوری خودمان عامل بوده و به دیگران تذکر داده و در امر ازدواج نیز لازم است تا تسهیل گری نماییم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هرکس کوچکترین قدمی در راه جمعیت و فرزنداوری بردارد شامل دعاهای نمازشب من می‌شود»، افزود: امروز رسالت و جهاد بانوان مومن و متدین، جهاد فرزند آوری است و این امر باعث افتخار ایران اسلامی بوده و برگزاری این مراسم در دفاع از حق و حقانیت، وطن، ناموس، مردم مظلوم غزه و فلسطین و فرزند آوری است.

در ادامه حجت الاسلام نصرالله پور استاد مهدویت، پیرامون نقش خانواده در فرزند آوری ابراز کرد: در محیط خانه اگر خوش کلامی، خوش رفتاری و محبت حاکم باشد، فرزندانی با تربیت سالم رشد می‌کنند.

این استاد مهدویت، با اشاره به جایگاه مقدس مادر، اضافه کرد: مادران جایگاه مقدسی دارند و افسران امام زمان(عج) می‌باشند، زیرا سرباز پرور و منتظر پرورند و مقام مادری ویژه مادران اهلِ نماز اول وقت، قرآنی و مشتاق زیارت قبور اهل بیت(ع) می‌باشد.

وی یادآور شد: نقش فعال حضرت مریم(س) در زندگی حضرت عیسی(ع) و حضور زینب کبری(س) اَبَرمرد واقعه عاشورا نشان دهنده حضور فعال بانوان و نقش موثر تربیتی آنان دارد.

در حاشیه این مراسم برپایی غرفه هنرهای سنتی و صنایع دستی بانوان، نمایشگاه پوستر فرزندآوری، جایگاه ویژه عکس نوزادان، اجرای سرود و تئاتر، تقدیر از بانوان دارای چند فرزند و دارای فرزند زیر دو سال نیز برپا شد.

همچنین غرفه نقاشی به مناسبت روز دختر توسط خانم اعظم غنیمی مبلغه موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س)، با حضور کودکان در این مراسم برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha