شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: یکی از مؤلفه های قدرت و اقتدار کشور، جمعیت آن کشور بویژه جمعیت جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این شهر با تبریک میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: ائمه اطهار علیهم السلام حجت خدا بر روی زمین و در همه مراتب و فضیلت ها برترین انسان ها بودند و نمی توان هیچ انسان و فرشته ای را با آنها مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه اطاعت از ائمه اطهار(ع) واجب است به برخی از ویژگی های شخصیتی امام هشتم اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) در عبادت و بندگی، زهد و ساده زیستی یگانه الگو است و به نماز اول وقت و انس با قرآن کریم توجه ویژه ای داشت و رافتش شامل حال همه بود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در برنامه های میلاد امام رضا(ع) مشارکت و حضور پررنگی داشته باشیم و نسبت به این امام بزرگوار ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه شیعه نسبت به معارف ائمه نقایص زیادی دارد، عنوان کرد: گاهی اوقات یک بعد از شخصیت ائمه مطرح شده و نسبت به دیگر ابعاد بی توجهی می کنیم و یا به توجهات ظاهری بسنده شده است.

خطیب جمعه دیر با تاکید بر اینکه متأسفانه شناخت جوانان ما از اهلبیت کامل نیست، خاطرنشان کرد: باید ائمه اطهار(ع) و معارف آنها را به شیوه های درست و به‌روز به جهان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: هدف عمده ائمه ایجاد جامعه اسلامی بود و این مهم بدون تشکیل حکومت اسلامی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسینی با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: روابط عمومی ها نقش مهمی در اطلاع رسانی فعالیت های دستگاه ها دارند. گاهی اوقات کارهای خوبی انجام می شود ولی بدرستی اطلاع رسانی صورت نمی گیرد یا روابط عمومی به وظیفه اش بدرستی عمل نمی کند و از دید مردم پنهان می ماند.

وی با اشاره به روز جهانی فشار خون، عنوان کرد: یکی از عوامل بیماری قلبی و عروقی، بیماری فشار خون بالا است. اندازه گیری دقیق فشار خون برای همگان سالی حداقل یک بار و کسانی که دچار فشار خون ماهی یک بار نیاز است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفته ملی جمعیت، بیان داشت: در زمینه جمعیت خیلی کم کار کرده ایم. یکی از مؤلفه های قدرت و اقتدار کشور، جمعیت آن کشور بویژه جمعیت جوان است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و جوان جامعه باعث پیشرفت می شود، افزود: یکی از عوامل مهمی که در دفاع مقدس ما را به پیروزی رساند نیروی انسانی بود.

امام جمعه دیر با تأکید بر ازدواج به هنگام و بدون تاخیر، گفت: متاسفانه اعتقاداتمان کمی ضعیف شده است. خیلی از افراد مشکل اقتصادی ندارند اما ازدواج نمی کنند که باید با آنها صحبت شود، افرادی هم که نیازمند کمک هستند به نام امام رضا(ع) به ازدواج جوانان کمک کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز از ازدواج های تجملاتی، خاطرنشان کرد: نسبت به ازدواج آسان، فرزندآوری و تکثیر نسل و ازدیاد جمعیت بویژه جمعیت جوان کشور تلاش کنیم. سقط جنین گناه بزرگی است که مایه تأسف است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز اهدای عضو، عنوان کرد: باید از خانواده هایی که با وجود داغدار بودن اهدای عضو می کنند و جان افرادی را نجات می دهند تقدیر کنیم.

وی با تبریک سالروز فتح خرمشهر، بیان کرد: فتح خرمشهر حادثه ای بی نظیر در تاریخ جهان بود. پیروزی بزرگ رزمندگان ما همه معادلات مادی دشمنان را بر هم زد.

امام جمعه دیر با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: همه آحاد مردم نیازمند کتاب هستند و فضای مجازی نمی تواند جای کتاب را بگیرد و کتاب باید در سبد خرید خانواده ها قرار گیرد و از طرفی در برخی زمینه ها هم کتاب مناسب باید منتشر شود.

وی درباره مسئله غزه، خاطرنشان کرد: اگرچه رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود در غزه ادامه می دهد اما به استیصال و درماندگی رسیده است و مردم جهان متوجه مظلومیت مردم غزه و درنده خویی رژیم صهیونیستی شده اند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رای دادن ۱۴۳ کشور به پیش نویس قطعنامه عضویت دائم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست نماینده فلسطین برای اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا، افزود: امیدواریم رژیم صهیونیستی در همه مجامع بین المللی اخراج شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha