شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
الشيخ إبراهيم الزكزاكي + آية الله اليعقوبي

حوزه/ شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: نادانی دشمنان اسلام، تعصب و دروغ پراکنی آنها درباره مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، به طرز قابل توجّهی در گسترش شیعه در آفریقا تأثیرگذار بوده است!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی در دیدار با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق که در دفتر وی در نجف برگزار شد گفت: نادانی دشمنان اسلام، تعصب و دروغ پراکنی آنها درباره مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، به طرز قابل توجّهی در گسترش شیعه در آفریقا تأثیرگذار بوده است! زیرا کسانی که این خبرها را دریافت می‌کنند به دنبال مصادیق آن می‌گردند و جویندگانِ با انصاف و حقیقت‌مدار، اثری از راستی در آنچه که دشمنان به پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) نسبت می‌دهند ـ چه از نظر عقیده و چه روش ـ نمی‌یایند؛ و این سببی برای تصدیق مذهب حق و گرویدن به آن می‌شود. بنابراین شاهد هستیم که در یک دوره بی‌سابقۀ تقریباً ۴۵ ساله، به لطف الهی میلیون‌ها نفر به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده‌اند.

آیت الله یعقوبی نیز در این دیدار، صبر، استقامت و ثابت قدمی شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه را در رنج‌هایی که با آن مواجه بوده و هستند و بهای سنگینی که پرداختند، ستود و با اشاره به سخن امام حسین (علیه السلام) که فرمود: «آنچه مصیبت‌های وارده بر من را آسان می‌کند، این است که خداوند متعال می‌بیند»، یادآور شد: به فضل و کرم الهی، بخشی عمده‌ای از این مشکلات و موانع برطرف شده است.

این عالم عراقی سپس از زحمات پربرکت میهمان خود، جناب شیخ زکزاکی تجلیل کرد و گفت: امید است دامنه فعالیت تبلیغی شما به کل آفریقا گسترش پیدا کند و به نیجریه محدود نشود و اثر خوبی در آن کشورها داشته باشد؛ چه آنکه دامنه نیاز به مذهب تشیع، گسترده است و میزان فعالیت دینی در آفریقا تا به امروز در برگیرنده تمام نیازها نبوده است. لذا ایجاد و گسترش حوزه‌های علمیه در دیگر کشورهای آفریقایی، برای دسترسی سریع به مبلغان، ضروری به نظر ‌می‌رسد.

بدین منظور آیت الله یعقوبی به مسئول پیگیری فعالیت نمایندگی‌های کشورهای آفریقایی در دفتر خود در نجف اشرف، دستورات لازم را داد تا با شیخ ابراهیم زکزاکی، به منظور اعلای کلمه «الله» و عنایت به ایتام آل محمد (علیهم الصلاة و السلام)، هماهنگی و تبادل نظر و همکاری کند.

آیت الله یعقوبی در این دیدار بر تلاش و بسیج امکانات برای رساندن صدای اسلام ناب به همه نقاط دنیا و بیان عظمت مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و توانایی آن در ساختن کشورها، حفظ و ارائه راه حل‌هایی برای مشکلات و چالش‌های پیش روی جوامع بشری، تأکید کرد.

او ادامه داد: باید به تبلیغ، استفاده از وسائل مؤثر و متناسب با نیازهای عصر و وضعیت فعلی و چالش‌های پیش روی جامعه اسلامی با حکمت و اندرز نیکو توجه ویژه کرد.

از سوی دیگر، حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی از عنایت پدرانه آیت الله یعقوبی به طلاب آفریقایی در حوزه علمیه نجف اشرف و آفریقا و توجه وی به تبلیغ دینی، بیداری امت، ارشاد، ارائه خدمات انسانی از طریق نمایندگی‌های دفتر در ۲۵ کشور آفریقایی در شرق و غرب قاره، تشکر و قدردانی کرد.

آیت الله یعقوبی در پایان به گرمی از شیخ زکزاکی خداحافظی کرد و از خداوند بزرگ و توانا که توفیق از آن اوست مسئلت داشت تا او را حفظ کرده و ثابت قدم بدارد.

شیخ ابراهیم زکزاکی: دروغ پراکنی دشمنان اسلام درباره مکتب اهل بیت (ع)، در گسترش شیعه در آفریقا تأثیرگذار بوده است!

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه تا به حال چندین مؤسسه خیریه برای ارائه خدمات گوناگون به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) تأسیس کرده است و اولین فعالیت‌های تبلیغی او، به ۴۵ سال قبل بازمی‌گردد که به لطف الهی تا به امروز ادامه دارد.

برای بازدید از متن عربی خبر به اینجا در همین خبرگزاری مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha