یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امیدآفرینی در جامعه قوی‌ترین محرک انسان برای پیشرفت است، گفت: از جمله اهداف دشمن ناامید کردن مردم نسبت به آینده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین در برنامه جام رسانه امید با بیان اینکه امیدآفرینی امری مهم در جامعه است که تاکیدات زیادی در این زمینه شده است، اظهار کرد: چنانچه رسول گرامی اسلام هر چه داشت برای هدایت بشر گذاشت و ایشان در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند و حتی در این راه اقداماتی برای ضربه زدن بر وجود نازنین ایشان از طرف کفار انجام شد که به لطف خداوند میسر نشد و امید ایشان لحظه‌ای در هدایت بشر قطع نشد.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) را در آتش انداختند و ایشان امید خود را به خداوند از دست نداد، افزود: شهید مطهری در زمان برگشت از فرانسه در سخنرانی خود بیان داشتند امام خمینی(ره) را طوری دیدم که امیدوارانه به آینده می‌نگرد و همه جوانب را برای آینده پیش‌بینی کرده بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مبنای منش امام خمینی(ره) به آینده ایمان به خدا است و می‌دانستند در این راه نصرت شامل خواهد شد، گفت: در این راه پایه‌های ایمان باید نجات پیدا کند و امیدوارانه در این مسیر گام نهاده شود تا که در این راه فضل و کرم الهی شامل حال شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه امام راحل اعتقاد قوی به ایمان مردم داشتند و در این راه تقویت پایه‌های امید مهم بود اذعان کرد: پایه‌های امید عبارتند از ایمان به خدا، ایمان به مردم، ایمان به هدف و ایمان به راه که از حرکات ائمه اطهار(ع) است.

وی گفت: امام راحل فرمودند؛ با امید و امیدآفرینی است که می‌توان در عرصه‌های مختلف پیروز شد اگر اعتقاد به خدا داشته باشیم هر کاری امکان‌پذیر است و دیدید که توانستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین ابراز کرد: کلید اصلی حل تمام مشکلات در کشور در خودباوری است و امام راحل خودباوری را در جامعه زنده کردند و نگاه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای آن خود عامل مهم در امیدآفرینی است.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ بزرگترین جهاد در میدان تبلیغات این است که کسی بتواند ملت ایران را به آینده امیدوار کند، بزرگترین جهاد را انجام داده است.

وی گفت: در این خصوص امام خامنه‌ای فرمودند؛ مصادیق خیانت را می‌توان این گونه عنوان کرد که هر کس مردم را نسبت به آینده ناامید کند به ملت خیانت کرده است و ناامیدی گناه و ناامید کردن مردم از گناهان بزرگ شمرده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام خمینی(ره) به امید و امیدآفرینی در جامعه تاکید داشتند و به لطف خداوند کشور به نقطه‌ای خواهد رسید که دشمنان را مایوس خواهد کرد اظهار کرد: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که با توجه به امید و امیدآفرینی در جامعه توانسته‌ایم گام‌های بلند در راه پیشرفت برداریم.

وی گفت: امید بستن به خدا یعنی پیشرفت و پیروزی در جنگ تحمیلی، اقتدار و پیشرفت در عرصه انرژی اتمی، موشکی و پهبادی که توانسته‌ایم به لطف خداوند و تلاش و همت به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین افزود: متاسفانه در این زمینه قدرت‌مردانی بودند که به کشورهایی مانند آمریکا و اروپا دل بستند و انتظار پیشرفت داشتند که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشت.

وی اضافه کرد: رمز اینکه در مذاکرات برجامی نتیجه‌ای حاصل نشد این بود که عده‌ای به دشمنان این ملت و مملکت امیدوار و دل بسته بودند و همین امر خود نوعی خیانت است و باعث ناامیدی در جامعه می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امیدآفرینی در جامعه قوی‌ترین محرک انسان برای پیشرفت است و اگر پیشرفتی صورت می‌گیرد با امید به خدا و ظرفیت‌های ملت صورت می‌گیرد اضافه کرد: در جنگ ترکیبی از جمله اهداف دشمن ناامید کردن مردم نسبت به آینده است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه امروزه مهم ترین وظیفه ما این است که مراقب باشیم چرا که ناامیدی یک سم مهلک است و پرهیز کنیم از این سم که چیزی جز نابودی ندارد، اذعان کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری فرمودند؛ یکی از مهم ترین توفیقات این دولت روح امیدواری را در جامعه زنده کرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات در امیدآفرینی این است که اقدامات اساسی درباره خدمات دولت انجام دهیم آن را معرفی و به آحاد مردم بشناسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha