یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حسن مصلح امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: تمام ادیان آسمانی بر این باورند که عمل اهدای عضو، یک حرکت خداپسندانه و عشق به هم‌نوع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان، بنافی فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان و استان بوشهر، عصر امروز همایش زندگی دوباره (اهدای عضو، اهدای زندگی) در تالار هنر مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این مراسم اظهار داشت: تمام ادیان آسمانی بر این باورند که عمل اهدای عضو، یک حرکت خداپسندانه و عشق به هم‌نوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام، اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، به آیه ۳۲ سوره مائده اشاره کرد و گفت: هر که نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

امام جمعه برازجان، با بیان اینکه در دین اسلام و مذهب تشیع اکثریت قریب به اتفاق علما اهدا عضو را جایز می‌دانند، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی در ایران، اهدای عضو با فتوای تاریخی امام راحل(ره) در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۶۸، جان دوباره‌ای گرفت.

گفتنی است در این همایش که به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و شهرداری برازجان برگزار شد، از ۴۱ خانواده اهداکننده عضو شهرستان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha