یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: رابطه قبلی و قلبی بین دو کشور و دو ملت ایران و آذربایجان ناگسستنی است و به هیچ عنوان رابطه گسسته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امروز در مراسم بهره برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس با تأکید بر اینکه ارتباط ما با کشور آذربایجان فراتر از رابطه همسایگی است، اظهار داشت: ارتباط ما با کشور دوست، برادر، همسایه، آذربایجان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فراتر از رابطه همسایگی است و رابطه ما خویشاوندی است و این رابطه و پیوند یک ارتباط مستحکمی است که ریشه در باورهای دو ملت و کشور دارد و تاریخ و تمدن و پیشینه تاریخی ما را به هم پیوند می‌دهد.

وی افزود: این رابطه قبلی و قلبی بین دو کشور و دو ملت و ناگسستنی است و به هیچ عنوان رابطه دو ملت ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد.

رئیس جمهور، افتتاح سد قیز قلعه‌سی را نمادِ اراده و همکاری دو ملت ایران و آذربایجان دانست و بیان کرد: رودخانه ارس همواره موجب پیوند میان مردم جمهوری آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل که با سد ارس همکاری دو کشور و دو ملت رقم خورد، همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیوند ایران و آذربایجان امروز به شکل همکاری در سد خداآفرین و طرح عظیمی است که ۲ میلیارد متر مکعب آب را تنظیم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به اینکه این طرح هم چهار نیروگاه را فعال و هم ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، گفت: این پروژه هم نماد توسعه منطقه است و هم نماد اراده و همکاری دو ملت و دو کشور است.

وی اظهار کرد: این پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب امیدواری ملت ایران و آذربایجان از یک سو و موجب ناامیدی دشمنان دو ملت و دو کشور است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha