چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
شهید رئیسی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهان با حضور خادمان حرم مطهر رضوی و آیین پرچم گردانی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قادری در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: امروز سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام است و شهادت آیت الله رئیسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم و سردار شهید موسوی که فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هستند، به همراه شهید امیرعبداللهیان و دیگر همراهان با چنین روزی مقارن شده است.

وی با اشاره به لزوم بصیرت در دین، گفت: بر اساس قرآن کریم و روایات اسلامی، خصیصه‌ای که به انسان می‌تواند حیات معنوی بدهد و انسان را برای همیشه ماندگار و زنده کند، بصیرت است و راهکار به دست آوردن بصیرت، تهذیب و تزکیه نفس است.

استاد جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه بصیرت، سه منزل دارد، افزود: هرکسی این سه منزل را طی کند، قطعا حیات معنوی پیدا می‌کند و در همین دنیا به بهشت می‌رسد. اولین منزل بصیرت این است که در بحران‌ها و فتنه ها، بتواند حق را از باطل تشخیص دهید و تکلیف خود را بداند.

وی اضافه کرد: منزل دوم بصیرت این است که علاو بر تشخیص حق از باطل و شناخت تکلیف، بتواند زمان تکلیف را بشناسد؛ بنابراین شناخت زمان تکلیف مهم ترین اصل بصیرت در دین است که ما در قضیه توابین این مسئله را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به منزل سوم، گفت: در این مرحله علاوه بر شناخت و زمان انجام تکلیف، قدرت داشته باشیم که خود را برای تکلیف هزینه کنیم، نه اینکه فرزند و مال خود را هزینه کنیم؛ در این صورت حیات طیبه را به دست می‌آوریم.

وی ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام در دوران امامت خویش با چند جریان از جمله جریان واقفیه مواجه شد، اما توانست پایه شیعه دوازده امامی را پایه گذاری کندکه حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام به برکت بصیرتی که داشت، در این مسیر به امام رضا علیه‌السلام خدمت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قادری تصریح کرد: شهادت رئیس جمهور محبوب ما برای هرکه عرق دینی داشته باشد، بسیار تکان دهنده است، شهادت امام جمعه تبریز و شهید عبداللهیان با توجه به شناختی که از ایشان داریم، قطعا برای ما سنگین است.

وی با اشاره به پیام شهدا برای ما، عنوان کرد: شهید استاد مطهری وقتی شهید شد، جریان فکری را به وجود آورد که جریان التقاط را از جامعه حذف کرد، شهید مطهری با شهادت خویش جریان التقاط را پس زد و جریان جدیدی را به وجود آورد که شهدایی چون شهدای دفاع مقدس را تربیت کرد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار کرد: تفکر غرب گرایی می‌خواهد جایگزین نظام ولایی مبتنی بر ولایت فقیه شود، اما شهادت رئیس جمهور ما آیت الله رئیسی، این تفکر را از جامعه پس زد.

آیت الله رئیسی نشان داد که نظام اجرایی همگون و همساز با نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قادری خاطرنشان کرد: هرچه از انقلاب اسلامی جلوتر آمدیم، در مقام اجرا و عملیاتی، از نظام اجرایی فاصله گرفتیم، اما در همین مدت کوتاهی که آیت الله رئیسی روی کار آمدند، نشان دادند که نظام اجرایی همگون و همساز با نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور قبل از اینکه خود را ببیند، ولایت فقیه را می‌بیند، وقتی شروع به حرکت می‌کند، از احساس پاک مردم سوء استفاده نمی کند؛ همچنین پشت میز برای مردم تصمیم نمی گیرد، بلکه در دل مردم قرار می‌گیرد و با اخلاص و از نزدیک با عموم مردم ارتباط برقرار می‌کند.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان توصیه کرد: ما ۵۰ روز تا انتخابات رئیس جمهور جدید وقت داریم که در این مدت باید جریان سازی کنیم تا مردم، رئیس جمهوری انتخاب کنند که با نظام همخوانی داشته باشد.

شهادت رئیس جمهور محبوب ما برای هرکه عرق دینی داشته باشد، بسیار تکان دهنده است

در این مراسم، خادمان حرم مطهر رضوی از کاروان زیرسایه خورشید، با پرچم‌گردانی پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در میان حاضران، فضای مراسم را به عطر رضوی معطر کردند و حال و هوای خاصی در این مراسم ایجاد شد.

خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در این مراسم، به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

یکی از خادمان رضوی در این مراسم، تصریح کرد: امروز شرایط بسیار سخت شده است، امروز هزاران بنگاه تبلیغاتی وجود دارد که قلب و روح جوانان را فرا می‌گیرند؛ در عصر حاضر، بحث تبلیغ و مجاهدت های علمی برای جهان اسلام و تشیع شاید از مجاهدت های ضروری و مورد نیاز جامعه است و این رسالت به دوش طلاب است.

خادمان رضوی در این مراسم، هدایای متبرکی از سوی آستان مقدس رضوی به سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم داودالموسوی مدیر کل امور فرهنگی این مؤسسه تقدیم کردند.

این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha