چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
ایکس 2

حوزه/ در این چند ساعت از خبر شهادت رئیس‌جمهور مردمی ایران و گروه همراه او می‌گذرد، کاربران زیادی در خصوص این واقعه دردناک، پیام‌هایی را تولید و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ در بین کاربران فضای مجازی که پیام‌هایی را در این زمینه منتشر کرده‌اند چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته‌ای نیز به چشم می‌خوردند.

خبرگزاری حوزه- فاطمه جمالزاده: هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست؛ عروج مظلومانه سید ابراهیم رییسی، خادمِ مؤمنِ مولا علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و خادمِ مخلصِ ملتِ امام رضا علیه‌السلام، درست در شبی که به نور مقدس امام هشتم روشنایی یافته است هم بی‌شک تصادفی نیست و پرده از راز و رمزی آسمانی بر می‌دارد؛ راز و رمزی نهان که فقط خداوند از آن آگاه است و دل‌های اشک‌بار ملت ایران.
 

کمتر از ۲۴ ساعت از تأیید خبر درگذشت شهادت‌گونه رییس‌جمهور مردمی ایران و گروه همراه او از جمله حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه محبوب و معتبر تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مجاهد و فعال کشور، مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان می‌گذرد و در این چند ساعت کاربران زیادی در خصوص این واقعه دردناک پیام‌هایی را تولید و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ در بین کاربران فضای مجازی که پیام‌هایی را شبکه اجتماعی «ایکس» در این زمینه منتشر کرده‌اند چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته‌ای نیز به چشم می‌خوردند که در ادامه به پیام برخی از آنان اشاره می‌شود:

  •   «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در صفحه ایکس خود خطاب به آیت‌الله رییسی نوشت: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد. عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار باصفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.
  • «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه اجتماعی ایکس در پست‌هایی جداگانه نوشت: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» سوره فجر آیات ۲۷-۳۰. «الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ». بقره ۱۵۶

  • «امیرحسین ثابتی» منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه ایکس خود با بیان اینکه هشتمین رییس جمهور ایران همزمان با میلاد امام هشتم به شهادت رسید و در عمل ثابت کرد که اگر «صدق در عمل» وجود داشته باشد، می‌توان در مقام مسؤولیت نیز عاقبت به خیر و رو سفید شد در پیام‌هایی متوالی نوشت: ۱۰ ویژگی شاخص شهید سید ابراهیم رییسی که نام او را در تاریخ جاودانه کرد:
  1. اخلاص داشت.
  2. پاکدست و سالم بود و با وجود اینکه سال‌ها در عالی‌ترین مناصب مدیریتی حضور داشت، کوچک‌ترین نقطه سیاهی در کارنامه اقتصادی و اخلاقی‌اش دیده نمی‌شد.
  3. حتی مخالفانش هم بر «دلسوز» بودنش شهادت می‌دادند.
  4. حضورش در بین مردم، واقعی و دائمی بود.
  5. بااخلاق و صبور بود و حتی به مخالفان بی‌انصافش هم هیچگاه توهین نکرد.
  6. اهل جنجال‌آفرینی، شلوغ‌بازی و حاشیه درست کردن نبود و منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح می‌داد.
  7. «پُرکار» بود و اهل پشت میز نشستن نبود.
  8. اهل شب‌زنده‌داری، عبادت و توسل بود.
  9. آینده‌فروشی نکرد و برای رأی جمع‌ کردن، به نسل بعدی خیانت نکرد. حاضر بود نتیجه کارهایش ۱۰ سال بعد مشخص شود اما کار درست را امروز انجام دهد.
  10. فرزندان و خانواده‌اش هیچ‌وقت از ایران مهاجرت نکردند، چه به بهانه تحصیل و چه به بهانه زندگی.

  • صفحه منتسب به حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه، مؤلف و کارشناس مطرح مذهبی در شبکه اجتماعی ایکس نیز این پیام را منتشر کرد: سید ابراهیم رییسی، سیاستمداری که پس از سال‌ها اخلاق، مردم‌داری و ولایت‌مداری را به عرصه ریاست جمهوری برگرداند. سخت بود پیدا کردن پیکر او؛ سخت است باور کردن شهادت او؛ سخت خواهد بود پیدا کردن شبیه او؛ سخت نبود فهمیدن تلاش طاقت فرسای او. فقط تکیه به حکمت خدا، صبر می‌دهد.

  • «محمدمهدی شیخ‌صراف» سردبیر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن پیوست عکسی از آیت‌الله سیدابراهیم رییسی چنین نوشت: پایان مأموریت بسیجی شهادت است. #سیدالشهدای_خدمت

  • «داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلویزیون نیز در صفحه شخصی خود در ایکس خطاب به آیت‌الله رییسی نوشت: حتی پشت میزت ترور نشدی، در راه خدمت شهید شدی... حالا دیگر می‌توانی یک دل سیر استراحت کنی.

  • «یوسف سلامی» خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن انتشار فیلمی کوتاه که در آن آیت‌الله رییسی با لباسی سراسر خاکی، کفش‌هایی آغشته به گل‌ولای و تنی لبریز از خستگی بر صندلی بالگرد تکیه زده است نوشت: تصویری که از رییس‌جمهور در بالگرد به یادم مانده این تصویر است... بعد از بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان این تصویر را ثبت کردم... قرار هم بود سفر استانی بعدی آقای رییسی به سیستان و بلوچستان باشد...

  • «حسین یکتا» از راویان برجسته دفاع مقدس و مؤسس جمعیت امام‌رضایی‌ها نیز در صفحه خود نوشت: خادم امام هشتم، رییس‌جمهور هشتم، که سه سال پیش در ولادت امام هشتم رییس جمهور شد، در شب ولادت امام هشتم آسمانی شد! خدا قوت آقای رییسی

  • «سیدمحمود رضوی» مشاور فرهنگی و هنری رییس مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه ایکس خود نوشت: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» خادم ‌الرضا، خادم مردم خسته نباشید، شهادتت مبارک.

  • «سعید محمد» مشاور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در صفحه خود چنین نوشت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ. خدمتگزاران مردم در سالروز ولادت امام رئوف، مزد خود را با شهادت از خداوند متعال گرفتند؛ گوارای وجودتان باد، برای همیشه در یاد و خاطره مردم قدردان ایران، خواهید ماند. ایران تسلیت.

  • «سید یاسر جبراییلی» رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در صفحه حساب ایکس خود نوشت: انالله و انا الیه راجعون. شهادت آیت‌الله رییسی، آیت‌الله آل‌هاشم، دکتر امیرعبداللهیان و دکتر رحمتی را خدمت ملت شریف ایران و خانواده محترم این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم. شهادت هنر مردان خداست...

  • «مقداد ذکی‌زاده» سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن انتشار فیلمی کوتاه از روضه‌خوانی سید ابراهیم رییسی چنین نوشت: چه کردی با مردم ایران که اینچنین در غمت اندوهگینند. سلام ما را به ارباب بی‌کفن برسان سید عزیز.

  • «میثم مطیعی» مداح برجسته کشور و مدرس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز در صفحه حساب ایکس خود نوشت: ای نشسته صف اول! نَنِشستی یک روز / در صف اول پرواز تو قامت بستی ...

  • «محسن مقصودی» مستندساز، فعال فرهنگی رسانه‌ای و مجری تلویزیون نیز در صفحه ایکس خود نوشت: از میان این شهدا سه عزیز را بیشتر می‌شناختیم؛ رییس‌جمهور عزیز، وزیر امور خارجه و امام‌جمعه تبریز، هر سه در مسؤولیت خودشان از بهترین‌های پس از انقلاب بودند. مردمی، انقلابی، ساده‌زیست، پُرکار و اهل مقاومت. کسی شهید می‌شود که در زمان حیاتش شهید شده باشد. شهادت مزد خدمت مخلصانه است. انالله و انا الیه راجعون. شهادتت مبارک خادم جمهور.

  • «مهدی رسولی» مداح مشهور نیز در صفحه کاربری شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مدت‌ها بود که هر کس پشت این میزِ ریاست می‌نشست، اپوزیسیون می‌شد؛ در گام دوم به سبک رجایی و با هنرمندی افسار این میز را کشیدی و سر جایش نشاندی و شهیدجمهور شدی...

  • «حمید رسایی» منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه ایکس خود نوشت: به ابراهیم رییسی طعنه زدند که امام رضا علیه‌السلام را خرج انتخابات می‌کند! پاسخ داد: «تقوا داشته باشید...»؛ اما علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام چه زیبا با شهادت این خادم آن هم در روز ولادتش از او دفاع کرد.

  • «الله‌کرم مشتاقی» کارشناس غرب آسیا و از شاگردان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه دولت سیزدهم نیز در صفحه ایکس خود نوشت: من و سه نفر از همکارانم در سفارت کشورمان در بیروت شاگرد دکتر امیرعبداللهیان در دانشکده وزارت خارجه بودیم. در آخرین سفرشان به بیروت یعنی بهمن ۱۴۰۲ به آقای عبداللهیان گفتم: استاد دعا کنید این سرزمین محل شهادت ما باشد. ایشان با لبخند همیشگی گفت: «زرنگی نکنید آقای مشتاقی، صف را رعایت کنید، [شهادت] نوبت ماست.

  • «حسین طاهری» مداح مطرح کشور نیز در صفحه خود چنین نوشت: به دل تلاطم داریم و حالمان خوش نیست/ درست مثل شب جمعه ساعت یک و بیست.

از بین پست کاربران غیر مطرح در فضای شبکه اجتماعی ایکس نیز در ادامه به چند مورد اشاره می‌شود:

  • کاربر «ایران دُخت» نیز نوشت: این بار از اول مجلس شهدا را چیدند... #آیت‌الله_رییسی

  • کاربر «لیلا» نیز تصویری از مردم تبریز در حال گریه‌ کردن منتشر کرد و چنین نوشت: یک فریم از وضعیت امروز مردم تبریز؛ خبرنگار گریه می‌کرد، فیلم‌بردار گریه می‌کرد، مصاحبه شونده گریه می‌کرد، زمین و آسمان هم ...

  • کاربر «۱۷۰۰۰ تصویر» ضمن انتشار تصویری از حسین امیرعبداللهیان که بر پهنه غزه نقش بسته بود نوشت: او تنها دیپلماتِ کودکان فلسطین بود.

  • کاربر «حاج احمد» نیز عکسی از حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و آیت‌الله‌ رییسی را در کنار هم و در یک قاب منتشر کرد و نوشت: آه از غمی که تازه شود با غمی گرد...

  • کاربر «مهندس» نیز تصویری از بوسه حاج قاسم سلیمانی بر پیشانی آیت‌الله رییسی را پست کرد و زیر آن نوشت: به راستی راز این بوسه‌ها چه بود سردار...؟ بر سر هر که زدی عاقبتش مانند تو شد.

  • کاربر «الیاس» هم نوشت: بعضی‌ها حیف است بمیرند، باید همیشه جاودانه و زنده بمانند...

  • «جَکسون هینکل» فعال سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی نیز در صفحه ایکس خود تصویر آیت‌الله رییسی را منتشر کرد و پیوست آن نوشت: رییس‌جمهور رییسی، بزرگترین‌ حامی فلسطین، خداوند روحت را شاد کند.

«هینکل» همچنین در پستی جداگانه با انتشار تصویری از وزیر امور خارجه نوشت: از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران به عنوان یکی از تیزبین‌ترین و موفق‌ترین دیپلمات‌های تاریخ یاد خواهد شد. او بر خلاف همه شانس‌ها، ایران را وارد عصر چندقطبی کرد و به چیزهایی دست یافت که برای هموطنانش غیر قابل تصور بود. باشد در آرامش باشد.

شوک خبر غم‌بار درگذشت شهادت‌گونه چندین تن از خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله رییس جمهور مردمی و پرتلاش کشور همچنان مردم را رها نکرده است و در هر شهر و روستایی تجمعات مردمی برای بزرگداشت یاد و نام این بزرگ‌مردان به راه است تا هم فرصتی باشد برای قدردانی از زحمات و فداکاری‌های بی‌دریغ این مردانِ راه خدا و هم مجالی پیش آید برای سبک کردن دل‌ها؛ آسمان دل که ابری باشد کوچک و بزرگ، مرد و زن یا پیر و جوان نمی‌شناسد، مرواریدهای اشک سرازیر می‌شود و این جهان را قیمتی‌تر می‌کند.  

مراسم تشییع شهدای خدمت روز دوشنبه اول خرداد ساعت ۹/۳۰ صبح از میدان شهدا تا مصلی در تبریز برگزار می‌شود. و همچنین ساعت ۱۶/۳۰ پیکر شهدا در حد فاصل مسجد جمکران تا حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در قم تشییع خواهد شد.

در ساعات پایانی  امروز پیکرها به مصلی امام خمینی(ره) تهران منتقل می‌شود تا مراسم وداع برگزار شود.

مراسم تشییع چهارشنبه صبح در تهران و پنج‌شنبه صبح در بیرجند برگزار می‌شود و سپس پیکرهای مطهر به مشهد منتقل می‌شود. مراسم تشییع و تدفین  عالم مجاهد سید ابراهیم رییسی پنج‌شنبه شب در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خوش سخن IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    1 2
    همه ی حرفها یشان چون از دل بلندشده بود بردل نشست 😭 اگر بخواهیم بنویسیم حالا حالاها بایدنوشت پس میگویم آه که دیگرحرفی نمانده