چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مهدی چمران

حوزه/ مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: بعید است همزمانی انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری عملیاتی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران، شهادت رئیس جمهور شهید و محبوب و مردمی حجت الاسلام والمسلمین شهید ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان را تسلیت گفت و افزود: امیدوارم خداوند به بهای خون پاک این شهدا توفیق استمرار در راه شهدا را به ما بدهد.

مهدی چمران همچنین درباره زمان برگزاری انتخابات شوراها با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده، گفت: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با هم برگزار می‌شود، اما ظرف ۵۰ روز آینده با شناختی که به موضوع دارم انتخابات شوراها در کشور شاید امکان‌پذیر نباشد.

رئیس شورا افزود: انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد است، اما در انتخابات شوراها ۱۲۶ هزار نفر در شهرها و روستاها باید انتخاب شوند؛ بنابراین نیاز است هیات‌های اجرایی و نظارت تشکیل شوند و انتخابات گسترده‌ای است که باید برگزار شود.

مهدی چمران گفت: این موضوع زمان می‌برد و قانون هم زمان بیشتری را در نظر گرفته بنابراین فکر نمی‌کنم عملیاتی باشد.

وی همچنین تأکید کرد: مجلس آینده باید شکل بگیرد و درباره تاریخ انتخابات شوراها تصمیم بگیرد، هر انتخاباتی که شکل می‌گیرد کمتر از چهار سال نیست، اما تجربه این‌که بیشتر باشد را نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha