یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
جوانی جمعیت

حوزه/ دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران با اشاره به لزوم تشکیل هیئت های اندیشه ورز شهرستانی در موضوع راهبردی جوانی جمعیت، پیشنهاد داد تا انواع برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی با پیوست جمعیتی همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، لیلا زعفرانی با بیان این که مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران با محوریت شهرستان های دماوند، پردیس و فیروزکوه در حال انجام فعالیت های مختلف است اظهار کرد: متأسفانه در منطقه شرق استان تهران شاهد رشد شاخص های سالمندی و تراکم اتباع هستیم که لازم است تا تدابیری برای این موضوعات اندیشیده شود.

مسئول قرارگاه جوانی جمعیت فرمانداری شهرستان دماوند همچنین یکی از مهم ترین وظایف مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران را ایجاد هم افزایی در بین نیروهای مردمی و دستگاه دولتی دانست و گفت: خوشبختانه در منطقه شرق استان تهران شاهد تشکیل یک هیئت اندیشه ورز در موضوع راهبردی جمعیت با هدف جلوگیری از موازی کاری و صرف هزینه های بی بازده هستیم که این هیئت از نمایندگان قرارگاه جوانی جمعیت فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بسیج جامعه زنان و همچنین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منطقه شرق تهران تشکیل شده است.

کارشناس مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین به فعالیت های مجمع فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران و بویژه شهرستان دماوند توجه داد و خاطر نشان کرد: فعالیت های هفته جمعیت بر اساس دستورالعمل های ابلاغی برای هماهنگی در اجرای برنامه ها و برگزاری پویش های جمعیت محور مانند پویش برکت خونه و پویش برادری خواهری، برگزاری جشن های مادر دختری و پویش هزار منهای یک برای پیشگیری از آسیب های سقط جنین برنامه ریزی شده است.

زعفرانی ادامه داد: خوشبختانه هفته جمعیت در سال جاری مقارن با دهه کرامت و برپایی جشن های این دهه کرامت بود؛ از این رو تلاش کردیم تا جشن های این دهه با پیوست جمعیتی برگزار شود.

وی درباره برخی دیگر از برنامه های تدار دیده شده برای بزرگداشت هفته جمعیت گفت: برپایی همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری همایش علمی آسیب های تک فرزندی در کنار خوانش قانون برای ایجاد انگیزه بیشتر در بین مدیران شهرستانی و برگزاری آزمون از این قوانین در بین رؤسای ادارات و دستگاه ها با دستور فرمانداری از دیگر برنامه های این هفته بوده است.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران همچنین اضافه کرد: تلاش داریم تا بیشترین بهره را از ظرفیت نهادهایی مانند انجمن های اولیا و مربیان، خانه نخبگان، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون هنرمندان در برنامه های سال جاری مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران داشته باشیم.

زعفرانی شناسایی و تجلیل از خانواده های باشکوه را از دیگر برنامه های هفته جمعیت در سال جاری خواند و گفت: مجمع ملی فعالان جمعیت در منطقه شرق استان تهران همه اخبار خود را در فضای مجازی و رسانه های محلی منتشر می کند تا علاوه بر فعالان اجتماعی و فرهنگی جذب شده در این عرصه، دیگر علاقمندان نیز به ما بپیوندند.

وی اضافه کرد: علاقمندان و دغدغه مندان این عرصه می توانند از طریق مجموعه «نَفَس» یعنی «نجات فرزندان سقط» هم با مجمع ملی فعالان جمعیت ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha