یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رشت

حوزه/ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، اهتمام اصحاب رسانه مبنی بر جهاد تبیین و روشنگری مردم را لازمه جوان سازی جمعیت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، زهرا یعقوب نژاد طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت هفته جوانی جمعیت با اشاره به این که تلاش در جهت افزایش جمعیت باید با تأکید بر نیازهای ملی و آموزه‌های دینی و فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد، اظهار داشت: خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که به عنوان بنیادی‌ترین رکن جامعه ایرانی محسوب می شود و در راستای افزایش جمعیت باید رویکردها مبتنی بر نهاد خانواده و حل مشکلات آن باشد.

وی با اشاره به این که با رفع موانع زیرساختی، تشویق به فرزندآوری صورت می گیرد، افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت و ما در راستای جوان سازی جمعیت نیازمند فرهنگ سازی جدی هستیم.

یعقوب نژاد همچنین با بیان این که رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق سیاست جوانی جمعیت دارند، گفت: اصحاب رسانه که در راستای روشنگری و تبیین می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزند آوری به عنوان یک مساله مهم و حیاتی نقش محوری و تأثیرگذار ایفا کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اجرای سه طرح جوانی جمعیت در استان گیلان، بیان داشت: طرح تحول آفرین «فتان»، مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی و با هدف بهبود و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی و تلاش در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و طرح جامع آموزش و تربیت کنشگران جمعیتی در استان در دست اجرا قرار دارد.

وی همچنین به بیمه رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: حدود ۳۲۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری برای قرار گرفتن در پوشش بیمه‌ای شناسایی شده‌اند ضمن اینکه حق بیمه زنان غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر از سوی دولت کامل پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha