جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان آذربایجان غربی

حوزه/ دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان آذربایجان غربی با تصریح بر این که حمایت اقتصادی از بانوان و مادران خانه دار، یکی از مهم ترین عوامل تحقق جوانی جمعیت است، خواستار ایده پردازی دغدغه مندان و فعالان فرهنگی اجتماعی در موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، خانم فرشته فرید با اشاره به این که مجمع ملی فعالان جمعیت با همه مجموعه های فرهنگی و اجتماعی فعال در عرصه جمعیت و خانواده در ارتباط است اظهار کرد: همه تلاش فعالان این مجمع، تقویت و ایجاد هم افزایی در طرح و برنامه های مرتبط با حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی با تصریح بر این که پیری جمعیت هر کشور، انواع مشکلات، آسیب های اجتماعی و ورشکستگی ها را به دنبال خواهد داشت گفت: بر این اساس باید از همه خانواده ها دعوت کرد تا در صورت فراهم بودن شرایط، عملا به یاری کشور بشتابند و فرهنگسازی در این زمینه را دنبال کنند.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان آذربایجان غربی با اشاره به برخی آمار مربوط به این استان خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت که برای پیگیری فرهنگسازی و تقویت آن، دو موضوع مهم «حقوق زنان» و «تأمین زیرساخت ها» باید به صورت جدی مورد توجه متولیان امر باشد تا عملا بتوان برای فرهنگسازی در این عرصه خطیر و تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری اقدام کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که بانوان در خانواده و مسئله جمعیت نقش محوری دارند و رسیدگی به بانوان نوعی اهمیت دادن به مسئله فرزندآوری و جمعیت است؛ ضمن آن که پشتیبانی اقتصادی و شخصیتی از بانوان و مادران خانه‌ دار از اصلی‌ ترین عوامل اشتیاق زنان به فرزندآوری است.

فرید، حضور شیرین نوزادان، نونهالان و کودکان در سنین مختلف را در نشست های هم افزایی مجمع، از خاطرات شیرین خود در این عرصه خواند و اضافه کرد: همه دغدغه مندان و فعالان فرهنگی اجتماعی استان آذربایجان غربی برای همکاری با مجمع فعالان جمعیت استان می توانند از طریق نشانی https://eitaa.com/jebhefarhangi_azg در پیام رسان ایتا، با ما در ارتباط باشند.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان آذربایجان غربی همچنین با ابراز خرسندی از دریافت ایده ها و طرح های مختلف برای تقویت فعالیت ها در این عرصه، از همه ایده پردازان دعوت کرد با ارائه جدیدترین طرح ها و ایده های خود، یاریگر عرصه خطیر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشند.

وی افزود: ما نه تنها در هفته جمعیت، بلکه در طول سال از همه دغدغه مندان این عرصه استقبال می کنیم و امیدواریم با یک همدلی و همراهی استانی و ملی در این موضوع راهبردی، بتوانیم گام های بلندی برای تحقق اهداف مجمع برداریم.

فرید در ادامه به برخی فعالیت های مجمع ملی فعالان جمعیت استان آذربایجان غربی در هفته جمعیت توجه داد و گفت: برپایی پویش برکت خونه، برپایی جشن های مردمی خواهر برادری، برگزاری مسابقه کتابخوانی ایران، جوان بمان و همچنین برپایی نمایشگاه رویش زندگی از جمله این اقدامات است.

وی ابراز امیدواری کرد با همت و کوشش همه دغدغه مندان این عرصه راهبردی، همه مردم خود را عضوی از ستاد ایران جوان بدانند و پرچم این ستاد را برای همیشه در اهتزاز نگاه دارند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha