یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
معاون سیاسی

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت در استان دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان امروز در نخستین جلسه کارگروه های ذیل شورای فرهنگ عمومی لرستان، بیان داشت: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی بسیار پررنگ و اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت در استان دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، گفت: اقداماتی در این زمینه در استان انجام شده است، اما تسریع بخشیدن به این برنامه ملی، نیازمند فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی اهمیت این امر در افکار عمومی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه نگاه متعهدانه به موضوع اساسی جمعیت در این روزها باید از دغدغه‌های اصلی هر فردی باشد، افزود: جمعیت جوان هر شهر، استان و کشوری از عوامل رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود و بی‌شک توسعه همه‌جانبه با سرمایه های انسانی جوان شکل می گیرد.

یاوری با اشاره به اینکه همان‌طور که در دهه هفتاد با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» با تلاش رسانه‌ها به فرهنگ غالب مبدل شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مهم ترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد، اصحاب رسانه که در وادی روشنگری و تبیین فعالیت می‌کنند می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزندآوری به عنوان یک مساله مهم و حیاتی‌ نقش محوری و تاثیرگذار ایفا کنند.

رئیس کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اهمیت موضوع خانواده و جوانی جمعیت بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و متولیان جمعیت و خانواده در فرهنگ سازی موضوع جوانی جمعیت تأکید و خاطرنشان کرد: راهکارها و برنامه‌های جمعیتی از سوی نهادها و ادارات مختلف باید تجمیع شده و همچنین از روش‌های ارائه شده از جانب افراد موفق در بحث جمعیت نیز استفاده شود تا از بحران پیش‌رو عبور کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha