دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 1159191
۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
مخبر

حوزه/ نخستین جلسه هیئت دولت بعد از شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صبح امروز به ریاست آقای مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نخستین جلسه هیئت دولت بعد از شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ساعت ۶ صبح امروز به ریاست مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه حادثه جانگداز فقدان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را حاوی دو پیام ویژه دانست و اظهار داشت: حجم استقبال از پیکر مطهر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و سایر شهدای خدمت در تبریز و قم و تهران نشان داد که آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب اسلامی در جان مردم نشسته و با هیچ حادثه‌ای خلل نمی‌پذیرد.

وی شهید رئیسی را تربیت شده مکتبی خواند که نماد انقلاب اسلامی است و گفت: حادثه اخیر باعث شد، پایبندی مردم به آرمان‌ها و اهداف بزرگ نظام بیشتر نمایان شود.

مخبر، پیام دیگر حضور انبوه مردم در مراسم‌های اخیر را به دست آوردن یک بینش عمیق برای خدمت در مسیر الهی دانست و ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بار دیگر به همه ما اثبات کرد بزرگترین عمل صالح، خدمت صادقانه به مردم در جهت رضایت خداست و اگر این مسیر را پیش برویم، عاقبت به خیر خواهیم شد.

سرپرست ریاست جمهوری، از همه اعضا خواست بدون تعلل و با همان روحیه همیشگی، مشی رئیس جمهور فقید را ادامه دهند و خاطرنشان کرد: در این مدت باقیمانده از دولت به مردم نشان دهید که ثمرات دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی چه نتایج بزرگی‌برای آینده ایران خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور سران، مقامات و هیات‌های دیپلماتیک کشورهای دنیا در مراسم ادای احترام به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، یادآور شد: مقامات خارجی و هیات‌های دیپلماتیک و مهمان، می‌بایست با همراهی وزرا و در نهایت احترام مورد توجه ویژه قرار گیرند و تکریم شوند.

مخبر با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در نشست سران برای انتخابات پیش رو به همه اعضای دولت تاکید کرد تا با تلاش حداکثری برای حفظ وفاق ملی و افزایش رضایت و مشارکت مردم تلاش کنند.

در این جلسه هیات دولت، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست وزارت امورخارجه گزارشی از نحوه استقبال از هیات‌های دیپلماتیک در برنامه امروز ارائه کردند.

در ادامه، چند مصوبه پیشنهادی در خصوص تسهیل امور گمرکی در پایگاه‌های مرزی، حریم راه‌ها و موافقتنامه‌های همکاری‌های خارجی در دستور کار هیات دولت قرار گرفت و پس از بحث و بررسی تصویب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha