یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جلسه طلاب استان لرستان

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: حضور سیل خروشان مردم در این چند روز در عزاداری شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، به خاطر صداقت ایشان بوده است و با شهادت ایشان، درخت تنومند انقلاب اسلامی آبیاری شده و ان شاءالله نظام به مسیر خود با قوت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای استان لرستان که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در مسجد امام صادق (علیه السلام) قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان اظهار داشت: پس از شنیدن خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور، جلسات دعا و تضرع به درگاه الهی در استان لرستان برگزار شد و پس از اعلام خبر شهادت ایشان، مردم داغدار خود را به مصلای الغدیر خرم آباد رساندند و مصلای خرم آباد همچون مصلاهای سایر شهرستان های استان مملو از جمعیت عزادار بود و مردم به عزاداری پرداختند.

وی با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره توبه، ابراز داشت: آرمان و ایده آل هر مسلمانی این است که جامعه ای با اتکاء به آموزه های اسلامی و معارف دینی شکل بگیرد که پیشرفت، عدالت، معنویت، اخلاق و حاکمیت اسلامی در آن برپا گردد و با سبک زندگی اسلامی می توان به این مهم دست یافت.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: یکی از اصولی ترین اصلی که سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم است، صداقت می باشد و صادقین می توانند این اصل را پیاده سازی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: صادقین مطابق با آیات قرآن کریم، کسانی هستند که باور به خدا داشته و اهل انفاق، نماز، زکات و ... می باشند و هر جامعه ای که در آن صداقت نباشد، صدمه می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: یکی از خصوصیات شهدا، صداقت آنان بوده است؛ کسی که صادق باشد، در روزهای سخت و دشوار می ایستد و وفاداری می کند.

صداقت خصوصیت اصلی رئیس جمهور شهید بود

وی ابراز داشت: رازداری، امانت داری، صمیمیت، استحکام، پیوند اقشار و طبقات در درون صدق و صداقت وجود دارد و شخص صادق برای خدا و به نفع مردم قدم بر می دارد.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: حضور سیل خروشان مردم در این چند روز در عزاداری شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، به خاطر صداقت ایشان بوده است و با شهادت ایشان، درخت تنومند انقلاب اسلامی آبیاری شده و ان شاءالله نظام به مسیر خود با قوت ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: «تبلیغ به صداقت» از نیازهای امروز جامعه ماست که البته در ابتدا نیازمند تقویت این خصیصه در خودمان هستیم تا مردم این خصوصیت را در ما ببینند و سپس به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان اظهار داشت: با ترویج صداقت، راستی، درستی و برادری و عمل به آن، برکت بر جامعه ما نازل خواهد شد.

صداقت خصوصیت اصلی رئیس جمهور شهید بود

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام سجاد علیه السلام در روایتی فرمودند: «الرَّجُلَ کُلَّ الرَّجُلِ نِعمَ الرَّجُلُ هُوَ الَّذی جَعَلَ هَواهُ تَبَعا لاِءَمرِ اللّه‏ و قُواهُ مَبذولَةً فی رِضَا اللّه‏ / مرد به تمام معنا مرد، آن مردی است که هوای نفْسِ خود را پیرو فرمان خداوند گرداند و تواناییهایش را در راه رضای خدا به کار گیرد» و این روایت، مصداق بارز شهید آیت الله رئیسی است.

وی با اشاره به خصوصیات رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: باور به اینکه خدا می بیند، خدا می داند و خدا می تواند، از باورهای رئیس جمهور شهید ما بود و در عمل نشان داد که کدخدای واقعی خداست.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان ابراز داشت: هر کس برای خدا کار کند، خدا خریدار اوست و او را به آسمان خواهد برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha