یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1159539
۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
تصاویر/ مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی همراهان  ایشان در قم

حوزه/ کجای دنیا مردمی این چنین دارد؟ کجای دنیا رهبری این چنین دارد؟ کجای دنیا برای رئیس جمهورشان این چنین بی‌تابی می‌کنند؟ بی‌انصافی‌ست بگویم همین‌هاییم، ما خیلی بیشتر از این جمعیت بی‌شماریم، مادرهای بچه‌دار که دل‌شان در وسط جمعیت بود و خودشان در حال مادری. مردان خسته و پابسته، زنان رنجور مریض و پدری که سرکار رفته و دلش با مردم است. ما خیلی بیشتریم.

خبرگزاری حوزه | خبر سنگین بود و ناباور، انگار خدا هم می‌دانست دل ما کوچک است و ما را داشت کم‌کم آماده می‌کرد.

هلی‌کوپتر دومین شخص کشور در جنگل‌های شمال غربی بعد از انجام خدمت، دچار سانحه می‌شود...


◽️◽️◽️◽️◽️

ما با همه مردم دنیا فرق داریم، یک مدل تافته‌ی جدا بافته، از آن بافته‌های خیره‌کننده مثل قالی کرمان، مثل دارایی‌بافی یزد، مثل ترمه‌ی اصفهان، مثل پارچه بافی‌های دستی بیرجند. این در واقعه شهادت رئیس جمهور بیشتر جلوه می‌کند، از دستانی که به دعا بلند می‌شود، از اشک‌هایی که فرو می‌ریزد، از نجوای خالصانه مردم در دل شب، از نذرهای مردم کم‌توان، از میلیون‌ها سلام و صلوات که بر آل‌الله فرستاده می‌شود.
از نورانیتی که متصاعد می‌شود از این سرزمین کهن به کل کهکشان.

شهادت رخ می‌دهد و رئیس جمهور، شهید جمهور می‌شود؛ دقیقا در اوج منفی‌بافی رسانه‌های معاند، در گیرودار تورم و گرانی، دقیقا موقع گرفتن ماهی از آب گل‌آلود اقتصادی.


◽️◽️◽️◽️◽️


دنیا اما نظاره‌گر اشک‌ها و امیدهاست، نظاره‌گر یک رنگی و هم‌دلی مردم ایران است. مثل رنگی سفید و پاک، همان‌که توی پرچم ایران می‌درخشد.

مردم ایران مشکی پوش می‌شوند و رهبرشان عزادار، عزادار مقتدر، عزادار بزرگ‌منش.

◽️◽️◽️◽️◽️


شهرهای ایران به پا می‌خیزند و خیابان‌ها دوباره شاهد حماسه‌اند، حماسه‌ای که فقط از مردم ایران برمی‌آید، فقط کار خودشان است. تبریز به قیام برمی‌خیزد برای امام جمعه‌ای که رفیق بود و پای‌کار.

مگر نه‌ این‌که آرزوی همه مردم ایران شهادت است؟! پس اگر این ذائقه باید مرگ را بچشد، چرا گلوی‌مان به شیرینی شهادت تر نشود؟ امام جمعه هم به آرزویش می‌رسد. تبریز اهل قیام است و اهل وفاست. او وفادارانه به میدان می‌آید.

◽️◽️◽️◽️◽️

قم هم، قم هم برگ‌های زرینی دارد از روزگار دور تا همین اکنون در تشییع بدن‌های پاک. سیل اشک‌ها و ناله‌ها بلند می‌شود، جمعیت قابل شمارش نیست. چشم‌ها در بلوار پیامبر اعظم به گنبد طلایی بانو می‌خورد و اشکی می‌شود، اشک‌های شیرین، اشک‌های وفاداری مردمان قم. اشک‌ها اما به گنبد فیروزه جمکران که می‌افتد آرام می‌شود و پر امید، از آمدن آن آمدنی. پیکرهای مطهر رفته‌اند ولی این خیل جمعیت تمام‌شدنی نیست.

◽️◽️◽️◽️◽️

تهران این ام‌القرای جهان اسلام و این خانه‌ی امید جبهه‌ مقاومت، کولاک می‌کند.

ما بی‌شماریم، خدا حفظ کند این مردمی که محاسبات‌شان درست است و محاسبات همه عالم را برهم می‌زند.

آن‌ها سر سفره پدر و مادر قد کشیدند. دنیا را بگردی مثل‌شان را نمی‌یابی.

رسانه‌های معاند هم بیکار نیستند، اما بی‌روغن سرخ می‌کنند. اگر بنا باشد مردم تا دم هتل تعقیب‌شان کنند، می‌کنند که خبر دروغ به دنیا مخابره نشود. مردم حواس‌شان جمع است، توریست خارجی را با ادبیات خود آشنا می‌کنند و مرگ بر اسرائیل فارسی یادش می‌دهند. گذشت زمانی که باید با زبان آن‌ها حرف می‌زدیم، الان مردم به این خودباوری رسیده‌اند و عقاید خود را با فارسی به دنیا مخابره می‌کنند. مردم اهل دلی داریم، دلی بزرگ و عقلی فهیم و ادراکی درست.

◽️◽️◽️◽️◽️

مشهد میزبان فرزند خود است.

امام‌ رضا (علیه‌السلام) هوای خادمش را دارد، جوری عزیزش می‌کند که هیچ‌کس جرأت نکند خلافش را بگوید.

امام رضا (علیه‌السلام) هوای همه ما را دارد، هوای ایران را و هوای همه اشک‌های مقدس را، همه اشک‌های شیرین را.

◽️◽️◽️◽️◽️

کجای دنیا مردمی این چنین دارد؟ کجای دنیا رهبری این چنین دارد؟ کجای دنیا برای رئیس جمهورشان این چنین بی‌تابی می‌کنند؟ بی‌انصافی‌ست بگویم همین‌هاییم، ما خیلی بیشتر از این جمعیت بی‌شماریم، مادرهای بچه‌دار که دل‌شان در وسط جمعیت بود و خودشان در حال مادری. مردان خسته و پابسته، زنان رنجور مریض و پدری که سرکار رفته و دلش با مردم است. ما خیلی بیشتریم، بیشتر از قاب دوربین‌ها، بیشتر از تصور دوست و دشمن، بیشتر از نگاه مادی دنیاخواهان. ما زیادیم، زیادتر هم می‌شویم، جوان‌تر هم می‌شویم ان‌شاءالله.

◽️◽️◽️◽️◽️


ایران ادبیات جدیدی به دنیا مخابره می‌کند. ادبیات جبهه واقعی سربازان گمنام امام زمان. سران دنیا به صف می‌شود برای عرض تسلیت، برای سر سلامتی دادن به رهبر، به ملت.

دنیا به احترام ما می‌ایستد و ادای احترام می‌کند به مردم، به دولت، به این تندیس تمدن اسلامی، به ایران مقتدر که باتجربه‌تر و مقتدرتر از همیشه ایستاده‌است.

فاطمه میری‌ طایفه‌فرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha