یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
الشيخ حسين أحمد شحادة من علماء لبنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسین احمد شحاده در پیامی شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهان وی را به آیت الله خامنه‌ای تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و هیئت همراه، حجت الاسلام و المسلمین حسین احمد شحاده از علمای لبنان در پیامی این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

ترجمه پیام وی به شرح زیر است:

با توجه به بزرگی این اندوه و غم این مصیبت، در توصیف شهدای بزرگ این حادثه دردناک به جز ستایش شخصیت والای اخلاقی و عرفانی آنها نمی‌توان کلامی به میان آورد. نه تنها در کمال فروغ آنها بلکه در ویژگی‌های قهرمانه‌ای که سیاست و اخلاق را با معنویت گره زدند نمی‌توان سخنی داشت؛ ویژگی‌هایی که فلسطین و پایتخت‌های شرق و غرب، آن را شناختند و در نهاد دل‌ها، تصویری درخشان را حک نمودند و ما آن را با همه گرانباری‌اش نمی‌توانیم ببنیم مگر آنگاه که یک رهبر، مورد آزمایش قرار گیرد که آیا می‌تواند با اندیشه و رفتارش اسوه‌ای برجسته برای مقاومت در برابر ظالم و یاری مظلوم گردد. آنها در وفاداری به مستضعفان ملت خود بلکه مستضعفان جهان، اینگونه بودند و چون مردان آزاده نیکوکار از میان ما کوچیدند و اثری که از خود به یادگار گذاشتند منحصر به رهبران جمهوری اسلامی ایران است. آنها سرمشقانی دنبال شونده و نمونه‌های الهی بودند که در تاریخ سیاسی مدرن کم نظیرند.

تسلیت به تمام معنای کامل آن تقدیم خانواده آنها باد.

همه امیدها به رویکرد حکیمانه گره می‌خورد و هر دگرگونی و نیرویی، تنها به دست خدای بلند مرتبه بزرگ است.

شیخ حسین احمد شحاده

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین حسین احمد شحاده در پی شهادت رئیس جمهور ایران

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین حسین احمد شحاده از فضلا، پژوهشگران و اندیشمندانی است که در شرق بیروت متولد شد. او در اواخر دهه هفتاد میلادی قرن گذشته در سیرالئون و غرب آفریقا به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول بوده و در طول بیش از دو دهه فعالیت تبلیغی-علمی آثار شایسته و بارزی از خود برای مهاجران لبنانی و محبان و شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) به جا گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha