دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
رئیس جمهور تانزانیا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

حوزه/ رئیس جمهور تانزانیا با حضور در سفارت کشورمان در تانزانیا، شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک روز بعد از به خاک سپاری رئیس جمهور محبوب و فقید کشورمان شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، خانم سامیا صلوحو حسن رئیس جمهور کشور تانزانیا در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام حضور یافت و مراتب تسلیت عمیق خود را با مقام معظم رهبری و ملت ایران ابراز داشت. وی بعد از ابراز تسلیت به یکایک مسؤولان ایرانی و کارکنان حاضر در سفارت، تسلیت خود را در دفتر یادبود شهدای عزیزمان یادداشت و امضاء کرد.

او در پیام خود نوشت از صمیم قلب رحلت نابهنگام رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه آقای امیرعبداللهیان را به مقامات ایران تسلیت عرض می‌کنم. تانزانیا در این غم با مردم ایران شریک است و برای خانواده‌های داغدار دعا می‌کند. انا الله و انا الیه راجعون.

خانم سامیا صلوحو حسن سپس در گفت‌وگوی کوتاهی با آقای الوندی، سفیر محترم کشورمان در تانزانیا ابراز امیدواری کرد که دورۀ انتقال و استقرار دولت جدید ایران با صلح و آرامش طی شود و دولت جدید به زودی تشکیل گردد.

آقای الوندی نیز گزارش داد که قرار بود طی روزهای آتی رئیس جمهور ایران به تانزانیا سفر کند که متأسفانه این سفر انجام نشد.

خانم سامیا صلوحو حسن ضمن ابراز تأسف عمیق از این حادثه، اظهار کرد: بعد از استقرار دولت جدید دربارۀ بازدید رؤسای جمهور دو کشور در تانزانیا و در ایران برنامه ریزی خواهیم کرد.

گفتنی است یوسف ماکامبا وزیر امور خارجۀ تانزانیا نیز در این ابراز تسلیت، رئیس جمهور تانزانیا را همراهی می‌کرد. یوسف ماکامبا در سخنان کوتاهی ضمن ابراز تأسف عمیق و قلبی خود از این حادثه اظهار داشت: من در سال گذشته دو بار با آقای امیرعبداللهیان تلفنی صحبت کردم که آخرین آن مربوط به یک ماه پیش بود که در حال برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهور ایران به تانزانیا بودیم و این خبر برای بنده خیلی مایۀ تأسف و تأثر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha