دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
علامہ سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان گفت: خود انقلاب اسلامی و وجود رهبر انقلاب، ضامن پر کردن خلأهای موجود در این کشور است و این موضوع هیچ نگرانی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان طی سخنانی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران گفت: اتفاق و فاجعه بزرگی که رخ داد، خبر بسیار ناراحت کننده‌ای است و من بسیار متاسفم.

او با اشاره به خلأ ایجاد شده با شهادت رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی در پر کردن چنین خلأهای بزرگی استعداد خوبی دارد.

وی افزود: قبل از این نیز خلأهای بزرگی ایجاد شده بود، اما دیدیم که آن خلأها پر شد. این خلأ نیز پر خواهد شد؛ اما یک ضرر بزرگی پیش آمد. آقای رئیسی آدم معمولی نبود. همۀ این افراد، چه حسین امیر عبداللهیان و چه امام جمعه تبریز و چه افراد دیگر، همه افراد بزرگ و ارزشمندی بودند. آقای رئیسی خیلی آدم با استعدادی بود. او یک شخصیت بین المللی بود که در شرایط امروز نقش اساسی داشت. کسانی که با شرایط کنونی و شرایط کشورها آشنا هستند و می‌دانند سیاست امروز به چه سمتی می‌رود، این را به خوبی درک می‌کنند.

رهبر شیعیان پاکستان ادامه داد: هنر آقای رئیسی در اوضاع نابسمان سیاسی، نمایندگی مطلوب از کشور خود و معرفی موضع خود به همه ملت‌ها بود.

او با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: او مانع تناقضات در اینجا شد! من یاد زمانی می‌افتادم که همۀ جوامع مذهبی را بر سر اشتراکات، گرد هم آوردیم. آقای رئیسی اینجا آمد و همان کمال را نشان داد. من به خوبی می‌دانم که موضع مردم اینجا چیست. موضع در مورد فلسطین و در مورد غزه چیست. موضع در مورد اسرائیل چیست. من نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم که هنوز صحبت از به رسمیت شناختن اسرائیل وجود دارد. زمانی بود که رئیس یک کشور داشت به اینجا (پاکستان) می‌آمد و به رسمیت شناختن اسرائیل از اینجا شروع می‌شد. آیا ما این قدر ضعیف هستیم؟! این قدر بیکاریم که هر کسی بخواهد به این فکر بیفتد که به رسمیت شناختن اسرائیل را از پاکستان شروع کند؟! ما در آن زمان هشدار دادیم که چنین فردی نمی‌تواند در فرودگاه اسلام آباد قدم بگذارد که بخواهد برای به رسمیت شناختن اسرائیل بیاید. پس از آن، سفر آن شخص لغو گردید. این هم بخشی از تاریخ کشور است. نمی‌خواهم تکرار کنم، ما راه‌های زیادی داریم، تنها راه ما تهدید کردن یا هشدار دادن نیست. ما همه مسائل را با فکرمان، با بینشمان و با کارکرد مثبتمان حل می‌کنیم. امروزه چراغ را به دست گرفته و کسانی از گروه‌های تکفیری را پیدا کنید که در خیابان‌ها سر و صدا می‌کردند، آنها کجا هستند؟! ما راهی را در پیش گرفتیم و به فضل الهی این بار دیدیم که از مجالس ایالتی تا مجلس سنا کاملاً از این گونه متفکران (تکفیری) به کلی پاک شده‌اند. اما شیطان هنوز موجود است، شیطان هنوز وجود دارد. (إِنَّ الشَّیَاطِینَ لَیُوحُونَ إِلَی أَوْلِیَائِهِمْ) [انعام:121] شیطان وجود دارد و او توطئه خواهد کرد، اما ما بازهم آماده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی در ادامه گفت: من معتقدم باید از این شهدایی که از ما جدا شده‌اند، درس بگیریم. خیلی تأسف آور است، خیلی غمناک است. ما با مرحوم آقای رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگران ارتباط خاصی داشتیم. این یک رابطۀ محبت و دوستی صمیمی بود. من معتقدم که فکر او، دغدغه او، راهی که با آمدن به اینجا در پاکستان به ما نشان داد بسیار درس‌آموز بود. افراد بسیار کمی متوجه شدند که آقای رئیسی چه گفته و چگونه افکار خود را در کشوری مانند پاکستان به شیوه‌ای بسیار شیرین و ملایم تبیین کرد. کسانی نیز که متوجه موضوع شدند همه از این تعریف کردند و قبول کردند. این هنر بود، این استعدادی بود که آقای رئیسی داشت. او و آقای امیر عبداللهیان شخصیت‌های بین المللی بودند. ما همه به یاد آنان در سوگ نشسته‌ایم و مطمئناً از شخصیت آنان و تأثیراتی که بر جای گذاشته‌اند بهره خواهیم برد.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به مشکل خلأ صندلی ریاست در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خود انقلاب اسلامی و وجود رهبر انقلاب، ضامن پر کردن این خلأ است. این موضوع هیچ نگرانی ندارد. آنها اقدامات لازم را انجام داده‌اند و اقدامات بعدی در حال انجام است. انقلاب اسلامی سرافراز بوده و ان شاءالله سرافراز نیز خواهد ماند. همه ما نیازمندیم که از انقلاب اسلامی ایران درس بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha