دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: در کنار همه خصلت های خوب شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اعم از مردمی بودن، دلسوز مردم بودن، جهادی بودن، انقلابی بودن و مخلص بودن ایشان، ولایتمدار محض و تابع ولی امر مسلمین جهان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل، امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خصلت بارزی که باعث محبوبیت شهید جمهور شد ولایتمداری محض ایشان بود، اظهار داشت: در کنار همه خصلت های خوب شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اعم از مردمی بودن، دلسوز مردم بودن، جهادی بودن، انقلابی بودن و مخلص بودن ایشان، ولایتمدار محض و تابع ولی امر مسلمین جهان بودند.

وی افزود: این یک درس و یک الگوی کامل برای مدیران و مسئولان در سرتاسر کشور است و دلیلش هم این است که مردم عزیز ما مردمی ولایتمدار و عاشق ولایت هستند، لذا هر مسئولی که در مسیر ولایت باشد مردم هم او را می پذیرند و دوست دارند.

امام جمعه شبانکاره بیان داشت: البته ولایتمدار بودن به حرف نیست که به زبان گفته بشود یا دیگران در جمعی یا جلسه ای شخصی را ولایتمدار خطاب بکنند نه ولایتمداری در عمل است که حقیقتا شهید جمهور در عمل ولایتمدار و تابع ولایت بود.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: قبلاً کسانی بودند در جایگاه ریاست جمهوری هم مردمی بودند هم پرتلاش اما از ولایت فاصله گرفتند و منفور مردم شدند. شما ببینید راز محبوبیت و ماندگاری شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز با همه خصلت های ایمانی و اخلاقی و مردمی بودن همین ولایتمداری محض بوده است.

حجت‌الاسلام پردل افزود: دیگر خصوصیات این شهید عزیز تلاش شبانه روزی جهت پیگیری و حل مشکلات کشور و مردم بوده است که در همه ساعات شبانه روز در حال تلاش و پیگیری بود.

خطیب نماز جمعه شبانکاره عنوان کرد: سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی، و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعا دغدغه شبانه روز این سید آسمانی بود، گفت: ۲۸ سفر خارجی به ۲۳ کشور طی سه سال ریاست جمهوری به نوبه خود بی نظیر بوده است. حقیقتا ایشان را نشناختیم، قدرش را ندانستیم و زود از دستش دادیم.خیلی بی مهری به ایشان شد، خیلی توهین شد، خیلی بی احترامی و بی اخلاقی شد چه از طرف رسانه های خارجی و چه عده ای در داخل اما همه اینها را پشت گوش انداخت با خدا معامله کرد هدفش خدمت به مردم بود؛ به فکر انتقام نبود، ایشان خیلی غریب و مظلوم بودند. حالا همه متوجه شدیم که چه گوهر کم یابی را از دست دادیم دیگر مثل شهیدحجت الاسلام والمسلمین رئیسی سخت پیدا بشود.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی عزیز با شهادت خود فتنه بزرگی که داشت کشور را درگیر می کرد خنثی کرد، گفت: سید الشهدای خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با شهادت خود و با تقدیم جان خود در راه خدمت به محرومین قلوب مردم را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و دل های خفته را بیدار نمود.

وی بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان کسی بود که در بین وزرای امور خارجه طی این سالها بعد از انقلاب مثل و مانندی نداشت، کسی که به اندازه کل تاریخ وزارت خارجه، قرارداد خارجی بسته است. کسی که دیپلماسی التماسی و ذلیلانه را به دیپلماسی اقتداری و عزتمندانه تبدیل کرد. بعضی ها بودند چند سال پیش در برابر بعضی سران عرب و غرب زانو می زدند و التماس می کردند باز هم کاری به پیش نمی بردند اما شهید عزیز امیر عبداللهیان کاری کردند که اروپا و آسیا و حتی غرب به التماس افتادند که ایران به اسرائیل حمله نکند کسی بود که دیپلماسی اش مقتدرانه و عزتمندانه بود.

امام جمعه شبانکاره افزود: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اولین امام جمعه‌ای بود که دستور داد نرده‌های مصلی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد، برداشته شود، مکرر به بازار و کسبه آن سر زده و جویای وضعیت اقتصادی شهر می‌شد. خود بدون فاصله‌ای از مردم برای خرید مایحتاج زندگی خانواده به مغازه‌ها و حتی نانوایی می‌رفت، بدون تکلف سوار مترو و تاکسی می‌شد و بدون وجود فاصله‌ای از حال مردم و مشکلاتشان خبردار می‌ شد.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: یکی دیگر از این شهدای عزیز استاندار آذربایجان شرقی بودند. ایشان یک جوان دهه شصتی قائم مقام آستان قدس رضوی بودند یک جوان انقلابی، مؤمن دلسوز و امام رضایی (ع) بودند.سردار شهید موسی سر تیم حفاظت و دیگر عزیزان کادر پرواز همه مؤمن و متدین و کاردان و کار بلد بودند.البته مردم عزیز ایران اسلامی در مراسمات تشییع شهدای عزیز خدمت حقیقتا سنگ تمام گذاشتند؛ دهان دشمنان ، معاندین، مخالفین، منافقین و بدخواهان نظام اسلامی را با حضور باشکوه، بی نظیر و به یاد ماندنی خود بستند.

حجت الاسلام پردل خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد بعد از شهید جمهور سکان دولت را به دست بگیرد بداند که راه ایشان را ادامه بدهد چرا که این راه محبوبیت، عزت و عاقبت بخیری در پی دارد. مردم از خادم خود اینگونه حمایت ، قدردانی و قدر شناسی می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha