دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: مردم ما در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش‌ظرفیت مثل شهید رجایی مواجه شدند و  شهید رئیسی، رجایی‌گونه نشان داد که جایگاه ریاست جمهوری، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته و بلکه او را متواضع‌تر و صمیمی‌تر کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به واکنش‌های کشورهای مختلف در پی شهادت شهید رئیسی و همراهان، اظهار داشت: با خبر شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند و کشورهای مختلف نیز با ملت ایران اعلام همبستگی کردند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به رفتار و کردار شهید رئیسی در کسوت ریاست جمهوری، تصریح کرد: مردم ما در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش‌ظرفیت مثل شهید رجایی مواجه شدند، شهید رئیسی، رجایی‌گونه نشان داد که جایگاه ریاست جمهوری، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته و بلکه او را متواضع‌تر و صمیمی‌تر کرده بود.

وی شهید آل‌هاشم را به عنوان شخصیتی کم نظیر نام برد و یادآور شد: شهید آل‌هاشم روحانی‌ خدوم، مردمی، دوست‌داشتنی، فعال، مخصوصا اهل ارتباط با همه اقشار جامعه بود که در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آورد.

امام جمعه چهاربرج، از شهید امیرعبداللهیان به عنوان سردار دیپلماسی مقاومت نام برد که از او عطر سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی استشمام می‌شد، ابراز کرد: شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد استکبار ستیز و مستضعف‌نواز، حامی مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نامرعوب در برابر زیاده‌خواهان اروپایی و آمریکایی بود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های «اس ۵» هدف قرار داد، یادآور شد: تشدید تنش حزب‌الله با رژیم صهیونیستی به‌دنبال استفاده از سلاح‌های قدرتمند به‌منظور توقف جنگ «اسرائیل» در غزه بوده و حامل این پیام است که اگر دشمن به نسل‌کشی خود در رفح ادامه دهد، در آینده از سلاح‌های جدیدی استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: شلیک موشک اس ۵، زنگ خطری به تل‌آویو بود که صبر استراتژیک حزب‌الله به پایان رسیده و در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی، مقاومت لبنان سناریو متقابلی را آماده کرده و از این پس، تحرکات عادی از هر نوع در شهرهای شمالی می‌تواند هدف مشروع نیروهای مقاومت باشد.

وی با اشاره به جنگ غزه و با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون، شش هزار و ۵۰ دانش‌آموز فلسطینی در این باریکه در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند، ابراز کرد: دانش‌آموزان از این جهت که والدین‌شان را هم از دست داده‌اند در زمره قربانیان مهم این نسل‌کشی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha