دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ گفت وگوی صمیمانه آل‌هاشم با کارکنان دستگاه‌های خدمات رسان نوروزی

حوزه/ حجت الاسلام امامی، ساده، زلال و صمیمی بودن را از ویژگی های شهید آل هاشم دانست و گفت: ظاهر و باطن این شخصیت یکی بود و سادگی و بدون آلایش بودن در تمام رفتار و کردار او خود را نشان می داد، به ورزشگاه ها می رفت و خود را امام ورزش دوست ها می دانست، به میان کارگران می رفت، سوار تاکسی و اتوبوس می شد، در خوابگاه های دانشجویان شرکت می کرد و کارهایی که می کرد به آن اعتقاد راسخ داشت.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، اظهار داشت: حاج آقا آل هاشم امام و پدر معنوی یک استان بود و خودش را محدود در روز جمعه نمی کرد و منحصر در امامت نمازگزاران نبود و به همه اقشار مردم سر می زد و پای صحبت ها و درد دل آن ها می نشست و به همین دلیل هم همه جریان های مردمی او را دوست داشتند.

وی ادامه داد: امام جمعه شهید تبریز حقیقتا پدر معنوی بود و همه را فرزندان خود می دید و دوست شان داشت و همین دلسوزی و توجه پدرانه باعث ایجاد رابطه پدر فرزندی بین ایشان و مردم شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای همه مجموعه های فرهنگی حاج آقا آل هاشم رفیق بود و راهنمایی های دلسوزانه او موجب پیشرفت آن ها می شد و به مجموعه ها و افراد به چشم رقیب نگاه نمی کرد و چون خود را خادم مردم می دانست و هدفش رضایت الهی بود؛ لذا پست و مقام و ریاست نتوانست او را به دام بیندازد و فریب بدهد.

وی افزود: حاج آقا آل هاشم خود را متولی همه مراسمات دینی و فرهنگی نمی دانست تا به دیگران امر و نهی کند؛ اما خود را در قبال مسائل جامعه موظف می دانست تا کارها زمین نماند و همین امر موجب شده بود یک همدلی در بین روحانیت، حوزه های علمیه و جریاهان های مذهبی و فرهنگی تبریز شکل بگیرد.

حجت الاسلام امامی، ساده، زلال و صمیمی بودن را از دیگر ویژگی های شهید آل هاشم دانست و گفت: ظاهر و باطن این شخصیت یکی بود و سادگی و بدون آلایش بودن در تمام رفتار و کردار او خود را نشان می داد، به ورزشگاه ها می رفت و خود را امام ورزش دوست ها می دانست، به میان کارگران می رفت، سوار تاکسی و اتوبوس می شد، در خوابگاه های دانشجویان شرکت می کرد و کارهایی که می کرد به آن اعتقاد راسخ داشت.

وی اضافه کرد: شهید آل هاشم اولین کسی بود که فاصله بین مردم و مسئولین را در نماز جمعه از بین برد و نرده هایی که برای مسئولین جایگاه ویژه درست می کرد برداشت و درب های ورودی ویژه مسئولین را نیز حذف کرد و خودش نیز از درب عمومی وارد مصلای نماز جمعه می شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: حاج آقا آل هاشم هیچ وقت وارد زد و بندهای سیاسی نشد و از امتیاز های ویژه برای خود و خانواده و دوستان خود استفاده نکرد حتی در برخی موارد مانع مسئولیت گرفتن کسانی می شد که به وی منسوب بودند و امروز حقیقتا به چنین افرادی در انقلاب اسلامی که بتوانند حلقه وصل مردم و انقلاب باشند نیاز داریم.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha