دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر /  مراسم بزرگداشت شهیدان خدمت در همدان

حوزه / امام جمعه همدان خطاب به مسئولان، گفت: شما از طرف رئیس جمهور دارای مأموریت در جهت خدمت به مردم هستید و امروز وظیفه همه مسئولان است که تا آخرین لحظه برای تحقق این مأموریت‌ها و وعده‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث مختلف، تحلیل‌های گوناگونی ارائه می‌شود، اظهار داشت: در روایتی از اهل بیت(ع) آمده است، گاهی از موارد اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد اما نعمت بزرگی در باطن آن قرار دارد که ما از آن بی اطلاع هستیم.

وی با اشاره به اینکه مصداق این روایت را در طول ۴۵ سال گذشته بارها مشاهده کرده‌ایم، گفت: در سال ۵۶ زمانی که آقا سید مصطفی که امید آینده اسلام بودند به شهدات رسیدند و در ظاهر مصیبت به ما وارده شد، اما حضرت امام(ره) فرمودند این اتفاق از الطاف خفیه الهی است و پس از آن نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این روزها آن را مشاهده کردیم، حضور پر شور و با بصیرت مردم در صحنه بود، ابراز کرد: البته جا دارد از برخی رسانه‌های داخلی که با پول بیت المال در حال فعالیت هستند گله کنیم که حتی یک تصویر از این جمعیت میلیونی کار نکردند.

وی با تأکید بر اینکه معیاری برای فهم صداقت برخی رسانه‌ها در داخل ایجاد شد، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت این رسانه‌ها بصیرت خودشان را نشان دادند و یا اینکه از انتشار این تصاویر واهمه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، معرفی رئیس جمهور به عنوان یک الگو در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر نکات این چند روز دانست و اظهار کرد: مردمی که امروز در مراسم‌های مختلف حاضر شدند، مسئولان را با معیارهای شهید رئیسی ارزیابی خواهند کرد.

وی خطاب به مسئولان، تأکید کرد: شما از طرف رئیس جمهور دارای مأموریت در جهت خدمت به مردم هستید و امروز وظیفه همه مسئولان است که تا آخرین لحظه برای تحقق این مأموریت‌ها و وعده‌ها تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، با بیان اینکه این اتفاق نشان داد ساختار سیاسی کشور قوی‌تر از آن است که وابسته به شخص باشد، ابراز کرد: مردم ما، مردمی متدین هستند اما در این روزها جلوه‌ای از دیانت سیاسی مردم نیز به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: افرادی که قصد ورود در این عرصه را دارند، باید بدانند رئیس جمهور آینده کار سختی را پیش رو دارد، چرا که مردم اقدامات را با فعالیت‌های شهید رئیسی خواهند سنجید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تأکید بر اینکه کسی که به معنای واقعی کلمه مردمی است و دغدغه حل مشکلات مردم را دارد و با مردم صادق است، باید وارد این عرصه شود، گفت: مردم امروز رئیس جمهوری را می‌خواهند که تعطیلات را نشناسد و برای آینده کشور و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور آینده بتواند این خدمات صادقانه را استمرار ببخشید.

امام جمعه همدان، همچنین با بیان اینکه این جلسه در کنار بزرگداشت برای شهدای خدمت، مجلس تذکری برای همه مسئولان نیز هست، اظهار کرد: همه مسئولانی که به نحوی کار مردم وابسته به آنهاست، فراموش نکنند روزی این جلسه را برای من و شما نیز برگزار خواهد شد که در آن روز هیچکدام از این عناوین و پست‌ها، وجود ندارند.

وی با اشاره به اینکه این عناوین، اعتبارات دنیایی است، یادآور شد: این مسئولیت‌ها فرصتی برای من و شماست تا از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم و فراموش نکنیم زمانی که از این دنیا می‌رویم باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم که چگونه از این فرصت استفاده کردیم و چقدر گره از کار مردم باز کرده‌ایم؟

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه نباید فریب این عنوان‌ها و میزها را خورد، خاطرنشان کرد: روزی که تصویر ما را نیز در این مکان بزنند باید این سوال را بپرسیم که آیا می‌توانیم در نزد پروردگار از عملکرد خودمان دفاع کنیم؟

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha