دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
بیمارستان کمال عدوان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

کمال عدوان از کار افتاد

مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها عامدانه سیستم بهداشتی غزه را هدف گرفته‌اند تاکید کرد نظامیان دشمن همچنان در اطراف بیمارستان هستند و این مرکز پزشکی همانند سایر بیمارستان‌های غزه از خدمت خارج شد.در حالی که بیمارستان کمال عدوان در کنار بیمارستان العوده در شمال نوار غزه بعد از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها که به شکل سیستماتیک مراکز پزشکی و بهداشتی را مورد هدف قرار می‌دهد توانسته بودند به شکل محدود فعال بمانند، روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند که بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه از کار افتاده است.این منابع تاکید کردند که در سایه تداوم تجاوزات نظامیان صهیونیست در منطقه بیت لاهیا و تیراندازی به سمت بیمارستان، این مرکز پزشکی به طور کامل از کار افتاد.

منبع: خبرنگاران جوان

مادر دبیرکل حزب الله درگذشت

منابع خبری لبنان از درگذشت مادر دبیرکل حزب الله خبر دادند.شبکه المنار گزارش داد «نهدیه صفی الدین» معروف به «امّ حسن» و همسر عبدالکریم نصرالله پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

منبع:ایسنا

مسکو به توافق هسته‌ای با ژاپن خاتمه داد

وزرات امور خارجه روسیه اعلام کرد به دلیل سیاست‌های «غیردوستانه» دولت ژاپن، از توافق هسته‌ای با این کشور خارج می‌شود. وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه تایید کرد که مسکو رسما به توافق همکاری خود در زمینه خلع سلاح با توکیو پایان داده است. روند لغو این توافق از شش ماه پیش و پس از آن آغاز شد که روسیه سیاست‌های ژاپن را «غیردوستانه» نامید.ژاپن قرار بود تحت این توافق که در اکتبر ۱۹۹۳ امضا شده بود، به روسیه برای اوراق کردن بخش بزرگی از زرادخانه اتمی اتحادیه جماهیر شوروی و رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از آن کمک کند.وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه آورده است: توافق میان دولت روسیه و دولت ژاپن در زمینه همکاری برای از رده خارج کردن تسلیحات هسته‌ای که قرار بود کاهش بیابند، در ۱۳ اکتبر ۱۹۹۳ امضا شد. این توافق در ۲۱ مه ۲۰۲۴ لغو شد.

منبع: خبرنگاران جوان

کشتی های آمریکا به گل نشست

چهار کشتی آمریکایی در دریای مدیترانه به دلیل وضعیت بد آب‌وهوایی از لنگرگاه خود جدا شده و در ساحل به گل نشستند.ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد چهار کشتی نیروی دریایی آمریکا که در طرح واشنگتن برای ارسال کمک‌ به غزه از مسیر دریا حضور دارند، درگیر شرایط بد آب‌وهوایی شده و از لنگرگاه خود جدا شدند.در بیانیه سنتکام با اشاره به اینکه آب‌وهوای نامساعد موجب جداشدن کشتی‌ها از لنگرگاه و به‌گل‌نشست آن‌ها شده، آمده است: «کشتی‌ها از لنگرگاه خود جدا شدند و دو کشتی اکنون در نزدیکی بندر (موقت غزه) در ساحل هستند و کشتی‌های سوم و چهارم نیز در ساحل اسرائیل در نزدیکی اسکلون قرار دارند.»

منبع:ایسنا

علی مددی درگذشت

مونا علی مددی، استاد زبان و ادبیات فارسی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گنبد و همسر عیسی امن‌خانی نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گلستان، ۳۱ اردیبهشت بر اثر بیماری از دنیا رفت.مونا علی‌مددی متولد ۱۳۶۰ بود. او کارشناسی خود را از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سمنان و دکترای زبان و ادبیات فارسی خود را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده بود.

منبع:ایسنا

صهیونیست ها بازهم به خیابان آمدند

شهرک نشینان صهیونیست در تظاهرات امشب خود بار دیگر بر لزوم برکناری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه تأکید کردند. روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد، تظاهرات کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و کابینه او و مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه شدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه در بیانیه‌ای اعلام کردند نابودی حماس و استرداد اسرا از غزه ادعایی توخالی و بی‌اساس است.در این بیانیه آمده است: نظریه نابودی حماس و آزادی اسرا با هم شکست خورده است. خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند بدون توقف جنگ هیچ مبادله‌ای انجام نخواهد شد و اکثر اسرائیلی‌ها از توقف جنگ در مقابل بازگرداندن اسرا حمایت می‌کنند.

منبع:ایسنا

العین قهرمان آسیا شد

در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا دو تیم العین و یوکوهاما مارینوس به مصاف هم رفتند.این بازی در حالی برگزار شد که نماینده ژاپن در دیدار رفت با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرده بود.العین در دیدار برگشت جبران کرد و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید تا علاوه بر جبران شکست رفت جام قهرمانی را بالای سر برد و یک شگفتی بزرگ را خلق کند چرا که در مراحل قبل هم النصر و الهلال را حذف کرد.

منبع:ایسنا

هاکی سالنی ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی هاکی سالنی ایران شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳، در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان مقابل تیم مالزی به نتیجه ۷ بر یک مالزی را شکست داد و قهرمان این مسابقات شد.تیم ملی هاکی سالنی کشورمان توانست با این قهرمانی، جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۵ را به‌دست آورد.ایران با کسب ۹ عنوان قهرمانی از ۱۰ دوره برگزاری این رویداد، عنوان پرافتخارترین تیم هاکی سالنی آسیا را یدک می‌کشد.

منبع: خبرنگاران جوان

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۵ سال پس از پیروزی ۴ بر صفر مقابل تاجیکستان عنوان قهرمانی تورنمنت زیر ۱۵ سال کافا را بخود اختصاص داد.شاگردان پروانه خسروی در دیدار اول خود با نتیجه پنج بر یک قرقیزستان را شکست داده بودند و در دیدار دوم هم با یک گل ازبکستان را از پیش روی برداشتند تا با برد امروز مقابل تاجیکستان قهرمان شوند.

منبع: خبرنگاران جوان

منطقه هسته ای اصفهان تغییر نام داد

منطقه هسته‌ای در استان اصفهان با دستور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به نام «منطقه هسته‌ای شهید آیت الله رئیسی» نامگذاری می‌شود.روابط عمومی منطقه هسته ای اصفهان اعلام کرد:به پاس قدردانی از پشتیبانی‌ها و عنایات ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی نسبت به صنعت و فناوری هسته‌ای و نیز حمایت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، منطقه هسته‌ای در استان اصفهان با دستور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به نام «منطقه هسته‌ای شهید آیت الله رئیسی» نامگذاری می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

برگزیدگان کن معرفی شدند

هیات داوران بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ شامل گرتا گرویگ، بازیگر و فیلمساز آمریکایی (رئیس هیات داوران)، خوان آنتونیو بایونا، فیلمساز اسپانیایی، ابرو جیلان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ترک، پیئرفرانچسکو فاوینو، بازیگر و تهیه‌کننده ایتالیایی، لی‌لی گلدستون، بازیگر آمریکایی، اوا گرین، بازیگر فرانسوی، هیروکازو کوره-ایدا، فیلمساز و تهیه‌کننده ژاپنی، نادین لبکی، بازیگر و فیلمساز لبنانی و عمر سی، بازیگر فرانسوی برگزیدگان هفتادوهفتمین دوره جشنواره کن را به شرح زیر معرفی کردند:جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه به «مردی که نمی‌توانست ساکت بماند» ساخته نبوسا سلیپچویچ رسید.جایزه فیلم بهترین فیلمنامه جشنواره کن به کورالی فارژه برای ماده اهداء شد.جایزه بهترین بازیگر زن به کارلا سوفیا گاسکون بازیگر امیلیا پرز اهداء شد.جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن به جسی پلمنز برای انواع مهربانی اهداء شد. پلمنز در این مراسم حضور نداشت.محمد رسول‌اف برای «دانه انجیر معابد» برنده جایزه ویژه هیأت داوران شد.جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن به میگل گومز برای گرندتور اهداء شد.جایزه هیأت داوران به ژاک اودیار برای فیلم امیلیا پرز اهداء شد.جایزه بزرگ هیأت داوران به فیلم هندی همه آنچه به عنوان نور تصور می‌کنیم اهداء شد.در این مراسم «فرانسیس فورد کاپولا» نخل افتخاری کن ۷۷ را به «جرج لوکاس» اهداء کرد.جایزه نخل طلای کن۷۷ به فیلم «آنورا» به کارگردانی «شان بیکر» اهداء شد.

منبع: خبرنگاران جوان

شیاطین سرخ اف ای کاپ را بردند

تیم فوتبال منچستریونایتد با پیروزی مقابل منچسترسیتی به قهرمانی در رقابت‌های FA CUP رسید. در چارچوب فینال جام حذفی انگلیس FA CUP تیم فوتبال منچستریونایتد از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی به مصاف همشهری خود منچستریونایتد رفت که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر ۱ شیاطین سرخ به پایان رسید.

منبع: خبرنگاران جوان

بن سلمان راهی تهران می شود

ولیعهد عربستان در تماس تلفنی که شب گذشته با «محمد مخبر» داشت، دعوت معاون اول رئیس‌جمهور برای سفر به ایران را پذیرفت. معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به تماس تلفنی «محمد بن سلمان» از دستور بسیار خوب ولیعهد عربستان برای استقبال از زوار ایرانی تشکر و بر دعوت رئیس‌جمهور شهید از وی برای سفر به تهران تأکید کرد.مخبر گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور فقید ما پیش از این از جنابعالی برای سفر به ایران دعوت کرده بود، مجدداً از جنابعالی دعوت می‌کنم به کشور دوست و برادر خود سفر کنید.ولیعهد عربستان نیز ضمن پذیرش این دعوت، متقابلاً از معاون اول رئیس‌جمهور برای سفر به عربستان دعوت کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

فروش ۴ میلیونی نفت تصویب شد

در دومین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ که بعدازظهر شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳ به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، کلیات طرح ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح های معرفی شده برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی و همچنین طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی نفت ایران بحث، بررسی و تصویب شد.در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای نفت، کشور، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مربوطه حضور داشتند، کلیات طرح ارائه گزارش آخرین وضعیت ۶ طرح معرفی شده برای استفاده از ۵.۵ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی بررسی و مصوب شد.در ادامه این جلسه طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی ایران و همچنین طرح کاهش مصرف فرآورده های نفتی بررسی، تصمیم گیری و مصوب شد که طبق این طرح تولید نفت کشور از ۳.۶ میلیون بشکه به چهار میلیون بشکه در روز تحت طرح ضربتی جهش تولید نفت خام کشور اجرایی می شود که با اجرای این طرح میزان تولید نفت خام در کشور به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت.در طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی ایران با سرمایه گذاری سه میلیارد دلار تنها در سال ۱۴۰۳ و با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز معادل هفت میلیارد درآمد نفتی برای کشور محقق می‌شود که در خصوص این طرح در این جلسه تاکید شد، این سرمایه گذاری عظیم نفتی با اولویت مشارکت مردمی اجرایی و نهایی شود.

منبع: ایرنا

پارلمان عربی به توقف جنگ رای مثبت داد

پارلمان عربی امروز در نشست خود در قاهره به بررسی تحولات سیاسی، امنیتی و اجتماعی جهان عرب و گزارش‌های مربوط به کمیته‌های دائمی و فرعی پرداخت. در این نشست به دلیل تداوم نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه، گزارش «کمیته فلسطین» به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در این نشست خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شدند.

منبع:ایرنا

ثبت نام خودروهای برقی به پایان رسید

مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو افزود: بر اساس مصوبه شورای رقابت، برای خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی وجود ندارد.وی ادامه داد: متقاضیان صرفاً با وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی و مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان، برای ثبت‌نام و خرید خودروهای برقی از طریق سامانه یکپارچه به نشانی https://evauto.ir/ اقدام کنند.مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اضافه کرد: بر همین اساس از (۳۰ اردیبهشت) تا ساعت ۲۳:۵۹ شنبه ۵ خرداد، متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را نهایی و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.گفتنی است، بر اساس مصوبه شورای رقابت، ثبت‌نام و عرضه خودروهای برقی پایان روز شنبه به پایان می‌رسد.

منبع:شبکه خبر

اصفهان قرمز شد

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان روز شنبه با میانگین ۷۸ Aql در وضعیت قابل قبول، اما در ایستگاه های پایش خرازی با ۱۵۳ و قهجاورستان با ۱۵۷ و شهر نجف آباد با ۱۵۲ Aql در وضعیت ناسالم برای همه و به رنگ قرمز است. همچنین بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش احمدآباد با ۱۰۳ وشهرکاشان با ۱۰۴ Aql در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع:شبکه خبر

حریق در گجرات ۲۴ کشته برجای گذاشت

بر اثر وقوع حریق گسترده در یک مکان تفریحی خانوادگی در ایالت گجرات هند، ۲۴ نفر از جمله ۱۲ کودک کشته شدند. حداقل ۲۴ نفر از جمله ۱۲ کودک بر اثر وقوع حریق گسترده در یک مکان تفریحی خانوادگی در هند کشته شدند.بر اساس گزارش این رسانه، آتش سوزی در شهر راجکوت در ایالت گجرات در غرب هند روی داده است.شبکه تلویزیونی «سی جی تی اِن» در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر سابق) نیز در این خصوص اعلام کرد: یک مقام دولتی هند اعلام کرد که در آتش‌سوزی که عصر امروز شنبه در یک مکان تفریحی خانوادگی در ایالت گجرات در غرب هند رخ داد، دست کم ۲۴ نفر از جمله بسیاری از کودکان جان باختند.

منبع:مهر

سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی تاکید کرد که اگر جامعه جهانی داخله نکند، رژیم صهیونیستی به حملات جنون‌آمیز خود به رفح در جنوب نوار غزه پایان نخواهد داد.فرانچسکا آلبانیز در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اخباری که از افراد تحت محاصره در رفح دریافت می‌کند، بسیار وحشتناک است. او گفت رژیم صهیونیستی پس از دستور دیوان دادگستری بین‌المللی به توقف عملیات نظامی علیه رفح، حملات خود به این شهر را شدت بخشیده است.وی خواستار اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی و ممنوع کردن فروش سلاح به این رژیم و قطع روابط دیپلماتیک با آن شد تا در نهایت مجبور به پذیرش حکم دادگاه لاهه و توقف حمله به رفح شود.

منبع:مهر

اسرائیل بازهم دست به بمب فسفری برد

رسانه‌های خبری از بمباران جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های ممنوعه طی ساعت‌های گذشته خبر دادند.شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست که همواره از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده‌اند، این بار نیز با شلیک بمب‌های حاوی فسفر مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار دادند.در همین ارتباط، خبرنگار المیادین شنبه شب گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، شهرک حولا در جنوب لبنان را بمباران کردند. صهیونیست‌ها در این حمله از بمب‌های فسفری استفاده کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha