دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا گفت: حدود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با ۱۵۰ هزار طلبه و فارغ التحصیل در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در این آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن عرض تسلیت مجدد حادثه غمبار شهدای خدمت و تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین افتخاری در حوزه علمیه خواهران استان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه انجام شد و هم اکنون این حوزه‌ها در وضعیت خوبی در مناطق مختلف کشور قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه ۵۰۰ طلبه تبلیغی در سطح استان در مدارس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند، افزود: با توجه به حمله و هجمه‌های سنگین دشمنان نسبت به زنان، باید فعالیت و حمایت از حوزه‌های علمیه خواهران را جدی بگیریم چرا که زنان جامعه را مدیریت و فرزندان خود را تربیت می‌کنند.

وی گفت: ۵ مدرسه علمیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از هزار و بیست طلبه، استاد و فارغ التحصیل فعال است.

۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با ۱۵۰ هزار طلبه و فارغ التحصیل در کشور فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی‌نیا معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از بزرگان کشور از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید رئیسی دانش آموخته حوزه علمیه هستند و این نشان از اهمیت حوزه‌های علمیه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا افزود: حدود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با ۱۵۰ هزار طلبه و فارغ التحصیل در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح طلاب امین، خاطرنشان کرد: در این طرح طلاب به مدارس اعزام می‌شوند تا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان را رفع کنند.

وی ابراز کرد: دو مدرسه از حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس پرجمعیت و با کیفیت کشور محسوب می‌شوند که باید مسئولان استانی همت کنند تا سایر مدارس نیز به کیفیت عالی برسند.

در پایان این مراسم از خدمات ۴ ساله حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری تقدیر و حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی اطهر به عنوان مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha