دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آقای اسکندری قونصل جنرل آف ایران 

حوزه/ به همت هیئت علمای شیعه ماهاراشترای هند مجلس یادبود آیت الله رئیسی و همراهانش در هند برگزار شد. که در آن روحانیون اهل سنت نیز شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» به همت هیئت علمای شیعه ماهاراشترای هند مجلس یادبود آیت الله رئیسی و همراهانش در هند برگزار شد. علاون بر داوود رضایی اسکندری سرکنسول ایران و میهمان ویژه، سران جمعیت علما و جماعت اسلامی، حاج بدیع زمان خان نیز در این مراسم حضور داشتند.
در ادامه مراسم شاعران هندی همچون حجت‌الاسلام ظفررضا عراقی، حجت‌الاسلام علی عباس وفا، حجت‌الاسلام امیر، حجت‌الاسلام اسد صاحب، منهال رضوی شرر، کوثر فتح پوری، خوشتر هلوری، فاخر سلطانپوری، انور هلوری، اثر فیض آبادی، ذیشان عظیم آبادی ضمن سرود اشعاری به شهدای خدمت ادای احترام کردند.
سپس حجت‌الاسلام شباب حیدر، حجت‌الاسلام کرار حسین غدیری، حجت‌الاسلام سیدکلب حسن در این مراسم به ابعاد مختلف شخصیت آیت الله رئیسی پرداختند. و آن را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و مردم شهیدپرور تسلیت گفتند.
حجت‌الاسلام علی اصغر حیدری ضمن ادای احترام به آیت الله رئیسی و همراهانش، گفت: وی مردی مجاهد بود به همین دلیل دشمنان از او می ترسیدند و جهان با وی همراه بود.
سران جمعیت علما و جماعت اسلامی و حاج بدیع زمان خان به آیت الله رئیسی و یارانش ادای احترام کردند و گفتند: ما در این ساعات تلخ، در کنار حضرت آیت الله خامنه ای و مردم ایران هستیم.
داوود رضایی اسکندری سرکنسول ایران و میهمان ویژه این مراسم گفت: آیت الله رئیسی شخصیتی بزرگ، مهم و فعال ایران بود. و هیچکس نمی تواند جلوی توسعه ایران را بگیرد.
وی در ادامه افزود: همانطور که شما مردم ایران را دوست دارید، مقام معظم رهبری و مردم ایران نیز شما را دوست دارند.
اسکندری گفت : ابراز پیام تسلیت از سوی جناب آقای مودی، نخست وزیر و آقای جایشانکار، وزیر امور خارجه  هند و همچنین اعلام عزای عمومی از سوی دولت نشان دهنده تایید آنها بر نقش مهم این شهدا برای توسعه روابط دو کشور بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسلم رضوی رئیس هیئت علمای شیعه ماهاراشترا هند نیز با اشاره به مقام شامخ آیت الله رئیسی گفت: شهادت رئیسی شهادت عالم دینی است که هدر نخواهد رفت. و ایران به خاطر آن توسعه خواهد یافت و باعث موفقیت آن خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسلم رضوی از مردم را شیطنت اللهیاری خبردار کرد و تاکید کرد: باید از این عامل قدرت های ضد اسلام برحذر باش. او را برای اختلاف افکنی و فرقه گرایی مامور کرده است. لعنت خدا بر او باد.
این مراسم که تقریباً سه ساعت و نیم به طول انجامید به صورت زنده از شبکه های مختلف مجازی نیز پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha