یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شہدائے ایران کے لئے یاد سفیران انقلاب کا پر شکوہ اہتمام؛

حوزه/ از سوی بنیاد عین حیات هند، مراسم سوگواری شهدای خدمت با عنوان «یاد سفیران انقلاب» با حضور فعالان سیاسی و مذهبی در هند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» به همت بنیاد عین حیات هند، مراسم سوگواری شهدای خدمت با عنوان «یاد سفیران انقلاب» در حسینیه تاریخی محمدعلی شاه لکهنو، برگزار شد که در آن فعالان سیاسی، مذهبی، مدیران و اساتید مدارس و جمعی از مردم شرکت کردند. حجت‌الاسلام سید محمد حسین باقری در این مراسم گفت: سید ابراهیم رئیسی با خدمات ایثارگرانه در بین مردم محبوب شد و جهان در تشییع جنازه آن شید والامقام دیدندکه مردم چه قدر دوستش دارند. سیاست یعنی خدمت به کشور و مردم و حمایت از مظلوم.

سپس شکیل رضوی روزنامه‌نگار معروف هندی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، برای تقویت روابط هند و ایران بسیار تلاش کرد. شاید به همین دلیل است که دولت ایران از ماه فوریه امسال برای اتباع هند، تسهیلاتی در روادید ویزا در نظر گرفته است تا کشورهای غربی در سیاست ایجاد نفرت نسبت به ایران، ناکام بماند.

حجت‌الاسلام اصطفی رضا دعوت نیز بیان داشت: بت شکن دوران حاضر، آیت الله ابراهیم رئیسی است. که اسرائیل را به زانو در آورد. گاهی تاثیر نام در شخصیت ها دیده می شود. حضرت ابراهیم که منادی توحید بود. آن پیامبر خدا بت های سنگی و بت های درونی را شکست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اختر عباس جون طی سخنانی ابراز داشت: ابراهیم رئیسی از یاران مورد اعتماد مقام معظم رهبری در روزهای سخت بود. و همچنین در مقابله با قدرت های باطل، امید جهان اسلام بود.

حجت‌الاسلام سید مشاهد علم رضوی، پژوهشگر و نویسنده نامی در این مراسم گفت: امروز پیروان حق و حقیقت به خاطر شهادت سفیران انقلاب سوگوار هستند. سید ابراهیم رئیسی تنها رئیس جمهور ایران بود که در دوره سه ساله ریاست‌جمهوری به بهترین نحو خدمت کرد. حمایت از مستضعفان و حل مشکلات مردم از دغدغه های دوران ریاست وی بود.

حجت‌الاسلام سید محمد جابر جوراسی خاطر نشان کرد: فرهنگ هند و ایران به هم نزدیک هست. به همین خاطر بود که معاون رئیس جمهور هند برای ادای احترام به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران به ایران رفت و لباس سیاه بر تنش بود که نشانگر یکسو بودن فرهنگ این دو کشور هست. و همچنین یک روز عزای عمومی در هند اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha