یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1160654
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
تصاویر/ نشست خبری همایش بین المللی خانواده مقاوم چالش های اخلاقی درجهان متحول

حوزه/ دومین همایش خانواده مقاوم پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در سالن آیت الله شرعی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد در نشست خبری همایش خانواده مقاوم که امروز هشتم خرداد ۱۴۰۳ در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه برگزار شد، عنوان کرد: در زبان فارسی صبر و استقامت به یک معنا به کار می‌رود در حالی که صبر به معنای تحمل سختی‌ها و استقامت به معنای تحمل در مسیر حرکت است.

وی بیان کرد: خانواده مقاوم به معنای مقاومت انفعالی نیست بلکه منظور مقاومت پویا و سازنده‌ای است که در حرکت اتفاق می‌افتد.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه فرد گرایی و نسبی گرایی ارزش‌ها یکی از ابر چالش هایی است که خانواده با مواجه است، تصریح کرد: در گذشته ازدواج و فرزندآوری به صورت پیش فرض حسن بود اما امروزه برای جوانان خوب بودن این امر سوال برانگیز شده است.

وی ادامه داد: تحولات به گونه‌ای پیش می‌رود که ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شدند و این معنای اینکه فساد فراگیر می‌شود نیست بلکه از نظر عملی بدتر از فراگیری فساد است.

همایش خانواده مقاوم در قم برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد گفت: باید کاری کنیم که خانواده به یک فهم راعی و عمیقی از تحولات برسد و میدان تهدید خود را دقیق و خوب بشناسد نسبت به میدان های تهدیدی که شناخته حساسیت داشته باشد.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده اظهار کرد: امروزه این محاصره فقط برای فضای مجازی نیست و از خیلی جهات محاصره شدیم یعنی امروز علم در پارادایم پست مدرن در خدمت صنعت جنسی و... آمده است و ادبیات علمی و ادبیات شبه علمی تولید می کند.

وی اضافه کرد: امروزه همجنسگرایان کلی مستند علمی همراه دارند و بیان می‌کنند ما علمی حرف می زنیم و پایه های بیولوژیک ما این گونه اقتضا می کند چرا شما با علم مقابله می‌کنید. در دهه ۱۹۹۷۰ کتاب‌های مرجع جهانی همجنس‌گرایی را به عنوان یک اختلال می‌شناختند از سال ۱۹۷۵ همجنس‌گرایی به عنوان گرایش به رسمیت شناختند و اکنون تلاش می‌کنند هموفوبیا را به رسمیت بشناسند تا ثابت کنند کسانی که از همجنس‌گرایی می‌ترسند اختلال روانی دارند.

دبیر علمی همایش خانواده مقاوم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مطالبه کردند که نهادهای حاکمیتی، غیر حاکمیتی و نخبگان به این موضوع توجه کنند که چگونه می توان جوانان نوجوانان و حتی کودکان را از سیل تهاجم به ارزش های اخلاقی محافظت نمود این پرسش ماست و این ایده را دنبال می کنیم که خود خانواده چه کاری باید انجام دهد که توانمند شود و بتواند ارزش های اخلاقی را در فرزندان نهادینه کند.

وی با بیان اینکه بایستی بفهمیم که در موقعیت تهدید هستیم و خیلی از قدرت ها روا الان نداریم، آهسته آهسته قدرت را تولید کنیم و بتوانیم از دل تهدیدها فرصت دربیاوریم، گفت:‌ فضای جهانی شدن فرصت های بسیاری برای ما ایجاد کرده است اما با فهم این موقعیت تهدید باید بتوانیم تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و از فرصت های موجود ظرفیت های جدید تولید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با بیان اینکه باید فرزندانی را تربیت کنیم شناگران آب های خروشان باشند، تصریح کرد: امروزه در تعارض های تربیتی قرار داریم، در گذشته قناعت یک ارزش بود و همه فضای جامعه نیز به سمت قناعت حرکت می‌کردند اما امروزه سیستم بازار و مصرف بیشتر اعتبار بیشتری دارد.

وی در رابطه با چرایی بین المللی شدن این همایش گفت: ما نیاز داریم که کارشناسان کشورهای مختلف هم افزایی فکری داشته باشند تا بتوانیم راه های غلبه بر چالش های پیش رو خانواده را پیدا کنیم.

دبیر علمی همایش خانواده مقاوم افزود: در این همایش مهمان هایی از مراکش، لبنان، عراق، بوسنی، گرجستان و برزیل داشتیم که در روز اول همایش یکشنبه ۳۰ اردیبهشت حضور پیدا کردند.

وی اظهار کرد: همایش خانواده مقاوم روز دوم پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در سالن آیت الله شرعی)ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد گفت: پنل اندیشه های معاصر، تبلیغ، روان شناسی و تربیت اخلاق و تاریخ و تمدن پیش از ظهر روز پنجشنبه برگزار می‌شود سپس در اختتامیه سخنرانی با عنوان خانواده گرایی در عرصه بین الملل؛ ظرفیت ها و الزامات، گزارش تفصیلی دبیر علمی همایش و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه را خواهیم داشت همچنین در روز همایش از آثار تولید شده در این همایش نیز رونمایی می‌شود.

همایش خانواده مقاوم در قم برگزار می‌شود

زهرا شریف دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم هم در این نشست با بیان اینکه این همایش بین المللی به همت پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود، عنوان کرد: پژوهشکده زن و خانواده از مجموعه های اقماری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است که به صورت هیئت امنایی فعالیت می‌کند و دارای گروه های علمی متعدد با ۱۵ عضو هیئت علمی است و در رشته هایی مانند روان شناس، علوم اجتماعی مبانی نظریه جنسیت، فقه و حقوق و... بحث های پژوهشی را دنبال می کند.

دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم بیان کرد: ۲۶ مقاله از اعضای هیأت علمی، ۱۳۰ مقاله از طریق بارگزاری در سایت، ۴۹ مقاله قراردادی، ۳۰ مقاله بین المللی به زبان عربی انگلیسی و برخی کشورهای فارسی زبان دریافت شده است که آثار دریافتی به صورت دو مجلد در روز همایش رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری نهادهای دانشگاهی، حوزوی و حکمرانی در برگزاری این همایش، اظهار کرد: ۵۰ پیش نشست و ۱۵ رویداد بین المللی در راستای این همایش برگزار شده است. در خصوص بین الملل نیز یک پیش نشست حضوری در لبنان و یک پیش نشست مشترک با روسیه برگزار شد.

شریف گفت: با اندیشمندان و کنش گران کشورهای مختلفی مانند لبنان، عمان، قطر، کانادا، آمریکا، آلمان و ... ارتباط برقرار شد و از اساتید دانشگاه بوستن ویدیویی تولید شد تا در روز همایش به صورت آنلاین اکران شود اما از سوی آن دانشگاه به اساتید هشدار داده شد که ارتباطی با ایران نداشته باشند.

دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم یادآور شد: در حوزه بین الملل خانواده گرایان دغدغه مند فراوانی وجود دارند اما درصد محدودی که متمایل به بحث های همجنس گرایی و ضد خانواده هستند آنقدر بزرگنمایی می‌کنند که خانواده گرایان دیده نمی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha