چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
پنل های خانواده مقاوم

حوزه/ دومین نشست همایش بین‌المللی خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول به همت پژوهشکده زن و خانواده در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول به همت پژوهشکده زن و خانواده صبح امروز پنجشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ در سالن همایش آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم با ارائه ۵ پنل تخصصی و ارائه مقالات برتر در حال برگزاری است.

در همایش بین المللی خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول پنل‌های تخصصی «خانواده مقاوم و اندیشه معاصر»، «ابعاد اخلاقی، روانشناختی و تربیتی خانواده مقاوم»، «ابعاد فقهی- حقوقی خانواده مقاوم»، «تبلیغ، کنشگری و فضای مجازی»، «مقاومت خانواده در رویکرد تاریخی و تمدنی»، «خانواده مقاوم و اندیشه معاصر»، «ابعاد اخلاقی، روانشناختی و تربیتی خانواده مقاوم»، «ابعاد فقهی- حقوقی خانواده مقاوم»، «تبلیغ، کنشگری و فضای مجازی» و «مقاومت خانواده در رویکرد تاریخی و تمدنی» ارائه خواهد شد.

در نشست اول تحت عنوان «خانواده مقاوم و اندیشه معاصر»؛ مقالاتی چون؛ «درآمدی بر فلسفه خانواده هنجارین»، «مقاومت آگاهانه زن مسلمان در اندیشه شریعتی؛بازخوانی انتقادی»، «شناخت واقعیت متدرّج، شاخص مقاومت اخلاقی ایجادی» و «تیین مفهوم مقاومت در نسبت با مسأله اجبار و زمان آن» ارائه خواهد شد.

نشست دوم با موضوع ابعاد اخلاقی، روانشناختی و تربیتی خانواده مقاوم؛ مقالاتی چون «مقاومت بیمارگون خانواده: انتقال ارزش ها به بهای بیماری زایی»، «نفوذ ناپذیر سازی مرزهای مجازی خانواده» و «مدیریت تعارض اخلاقی نقش مادری و همسری و تاثیر آن در سلامت اخلاقی خانواده» را در بر خواهد داشت.

برگزاری دومین نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول

ابعاد فقهی- حقوقی خانواده مقاوم عنوان سومین نشست این همایش است که در آن مقالات «مواجهه های ساختاری فقه برابر تحولات خانواده پس از انقلاب»، «نقش قضات در مقاومت زدایی از ارزش های اخلاقی خانواده» و «تعمیق ارزش های دینی و ملی و استحکام بنیان خانواده» ارائه می گردد.

در چهارمین نشست با موضوع تبلیغ، کنشگری و فضای مجازی؛ مقالات «تصاویر چهارگانه از هیأت و نسبت آن با مقاومت فرهنگی خانواده»، «روایت الگویی نو از کنشگری دختران» و «خانواده، چالش های نوپدید اخلاقی و تبلیغ سنتی» بررسی خواهد شد.

نشست پنجم با عنوان مقاومت خانواده در رویکرد تاریخی و تمدنی نیز با ارائه موضوعاتی چون؛ «روایت مقاومت زن مسلمان عرب در دوگانه «اصالت و معاصرت» (با تأکید بر نگاشته های قرن بیستم)»، «مقاومت فرهنگی ایرانیان در مدرنیزاسیون رضا خان با تأکید بر پروژه کشف حجاب» و «گفتمان های مقاوم در برابر ناهنجاری های امر جنسی پس از ورود مدرنیته به ایران» ادامه خواهد یافت.
نشست ششم این همایش با عنوان خانواده مقاوم و اندیشه معاصر نیز مقالات «نظریه جندر و اثرات نامطلوب آن بر خانواده در مقیاس جهانی»، «نگاهی تطبیقی به ارزش های اخلاقی خانواده و اخلاق جهانی در دنیای معاصر» و «نسبت مقاومت اخلاقی و خانواده با نظریه جنسیت؛ با نگاهی به اندیشه انقلاب اسلامی» ارائه خواهد شد.

در هفتمین نشست با موضوع ابعاد اخلاقی، روانشناختی و تربیتی خانواده مقاوم؛ «راهکارهای مقاوم سازی خانواده در اخلاق مأثور با تاکید بر کتاب ایمان و کفر الکافی» و «روایت تجربه تربیتی دبیرستان فائزون» تبیین و بررسی خواهد شد.

برگزاری دومین نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول

در نشست هشتم با عنوان ابعاد فقهی- حقوقی خانواده مقاوم مقالات «تاثیر عملیات سایبری و تحولات اخلاقی خانواده و ظرفیت حقوق بین الملل بشر در مواجهه موثر با آن»، «خاستگاه خانواده و اقتضائات حقوقی و اخلاقی آن» و «ضرورت تأسیس سازمان داوری اسلامی در ارتقای مقاومت خانواده» ارائه می گردد.

تبلیغ، کنشگری و فضای مجازی عنوان نهمین نشست این همایش بین المللی است که در آن مقالات «خانواده، مقاوم و مواجهه با فضای مجازی» و «خانواده دو فضایی شده و سیاست های مقاومتی در مدیریت رسانه» به بحث و بررسی گذارده خواهد شد.

نشست دهم همایش بین المللی خانواده مقاوم تحت عنوان مقاومت خانواده در رویکرد تاریخی و تمدنی، مباحثی چون «ترجمه های نشده در تمدن اسلامی نمونه: زنان تحول ساز»، «صورت بندی مقاومت ها در برابر تعلیم و تربیت نوین دختران در ایران عصر مدرن» و «مقاومت زدایی اندیشه دینی در دوره معاصر با نگاهی به حوزه جنسیت» را به بحث خواهد گذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha