چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
داستانپور

حوزه / مسئول برگزاری همایش جمجمه‌های طوفانی گفت: این همایش با موضوع «دین یک انتخاب یا اجبار» با طرح پرسش‌های نوجوانان از مسائل بنیادین حوزه دین طی دو روز در خردادماه به میزبانی گروه فرهنگی دخترانه فانوس برگزار شد.

مائده حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، پیرامون برگزاری سلسله جلسات و همایش‌های جمجمه‌های طوفانی، اظهار داشت: سلسله همایش‌های جمجمه‌های طوفانی جلساتی است مباحثه محور که با طرح پرسش از مسائل بنیادین حوزه دین به دنبال تقویت اندیشه‌های جوانان بوده که سابقه تشکیل این جلسات به هفت سال گذشته بازگشته که در حین برگزاری یکی از جلسات مطالعاتی گروه فرهنگی فانوس با عنوان «برجک» که به دنبال پاسخ به سوالات بنیادین هستی شناسی از جمله نظریه بیگ‌بنگ بود، تشکیل شد.

وی افزود: بعد از وقفه‌ای که در برگزاری این سلسله جلسات پیش آمد، آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که مجدداً به دلیل درخواست مخاطبین و دغدغه مندی گروه، برنامه را با عنوان «جمجمه‌های طوفانی» و با موضوع «دین یک انتخاب یا اجبار» برگزار کردیم.

مسئول برگزاری همایش، در ارتباط با محتوای برنامه‌ها، عنوان کرد: جمجمه‌های طوفانی جلساتی مباحثاتی است که مخاطبان آن افراد دغدغه‌مندی هستند که به دنبال پاسخگویی به سوالات ذهنی‌شان هستند، سوالاتی از جمله اینکه رسالتشان در زندگی چیست؟ کجا ایستاده‌اند و پیرامونشان چیست؟ خودشان کیستند؟ و مواردی از این قبیل که با هم‌فکری جمعی و پرسش‌وپاسخ در جلسات باعث تقویت اندیشه‌های جوانان می‌شود.

وی با اشاره به مخاطبان برنامه، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی ذیل طرح‌های واحد اندیشه‌های ناب گروه فرهنگی فانوس بوده که به دلیل مباحث بنیادینی که به آن پرداخته می‌شود، مخاطبان خاص خود را که شامل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اهل مطالعه و دغدغه‌مندان پرسشگری که به دنبال پاسخی برای سؤالات خود بوده، می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به برگزاری این همایش در ششم و هفتم خرداد، بیان کرد: این برنامه در فصل‌های آتی امسال نیز برگزار خواهد شد و از آنجاکه کرسی‌های آزاداندیشی و پرسشگری در دانشگاه‌ها افول کرده است، به دنبال تسری برنامه در دانشگاه‌ها و برطرف‌کردن این خلأ در بین دانشجویان هستیم.

همایش جمجمه‌های طوفانی با موضوع «دین یک انتخاب یا اجبار» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha