یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آية الله المدرسي يدعو إلى ردم الفجوات بين الحكومة العراقية والمواطنين

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، خواستار توجه به فرهنگ عقلانی و اقتصادی و پرهیز از هزینه های بیهوده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق و هیئت همراه، خواستار کار بر روی فرهنگ عقلانی و اقتصادی و پرهیز از هزینه های بیهوده چه در سطح پروژه های دولتی و عمومی و چه در سطح شخصی شهروندان شد.

آیت الله مدرسی تأکید کرد: کار دولت بدون مردم و همکاری شهروندان به نتیجه نمی رسد. این امر مستلزم ایجاد رابطه قوی بین دولت و مردم و پر کردن شکاف ها با اعطای حقوق و گشودن درهای گفتگو در سطوح مختلف است.

ایشان افزود: فرهنگ عقلانی شدن و عدم مصرف گرایی از بدیهیات دین مبین اسلام است و باید در واقعیت اجتماعی در سطح دولت و شهروندان اعمال شود.

این عالم عراقی به محدود بودن منابع و امکانات کشور در درازمدت اشاره کرد و گفت: این مسئله بیانگر نیاز به چشم انداز آگاهانه آینده است که از طریق آن بتوان تلاش ها را برای تدوین برنامه بلندمدتی که دولت های متناوب در اجرای آن سهیم باشند و هر دولت در تکمیل بخشی از طرح اقدامات را انجام دهد.

آیت الله مدرسی بیان داشت: مردم عراق با همه اقشار حوزوی، دانشگاهی و قبیله ای خود می توانند با ایفای نقش و وظیفه شرعی خود در برابر خداوند به نهضت و توسعه کشور کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha