پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
بهترین ارامش

حوزه/ علت عدم آرامش برخی با وجود فراهم بودن همه امکانات رفاه مادی چیست؟ این گونه اشخاص باید بدانند که قطعاً احتیاجاتی معنوی دارند که برآورده نشده، قطعاً کم و کسری در روح آنها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رسانه رسمی حوزه به انتشار گزیده ای از سخنان متفکرین انقلاب اسلامی با عنوان «گفتمان ناب» پرداخته است که در این شماره، سخنان شهید استاد مطهری تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

علت عدم آرامش برخی با وجود فراهم بودن همه امکانات رفاه مادی چیست؟

بعضی از مردم در خودشان احساس ناراحتی می‌کنند، همین‌قدر می‌فهمند که خشنود نیستند و آب خوش از گلوی آنها پایین نمی‌رود؛ می‌فهمند که قرار و آرام ندارند، پژمرده و افسرده می‌باشند.

اما علت این بی‌قراری و پژمردگی چیست، نمی‌دانند. می‌بینند همه چیز و همه وسایل زندگی را دارند و در عین حال از زندگی خشنود نیستند.

این گونه اشخاص باید بدانند که قطعاً احتیاجاتی معنوی دارند که برآورده نشده، قطعاً کم و کسری در روح آنها وجود دارد.

بالاخره باید اعتراف کنند و تسلیم شوند به این حقیقت که ایمان هم یکی از حوایج فطری و تکوینی ماست و بلکه بالاترین حاجت ماست و هر وقت به سرچشمه ایمان و معنا رسیدیم و نور خدا را مشاهده کردیم و خدا را در روح خود و جان خود دیدیم و مشاهده کردیم، آن وقت است که معنای سعادت و لذت و بهجت را درک می‌کنیم.

قرآن کریم می‌فرماید: «بدان که تنها با ذکر خدا و یاد خداست که جان آرام می‌گیرد و قلب احساس آسایش می‌کند».

علی علیه السلام می‌فرماید: «خداوند ذکر خودش و یاد خودش را مایه جلا و روشنی دلها قرار داده. به این وسیله گوش، باز و چشم، بینا و دل، مطیع و آرام می‌گردد».



منبع: کتاب حکمت‌ها و اندرزها، ج۱، ص۲۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha