پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده با بیان این که اساسی ترین مسئله قرآن نیز توجه به مبدا ومقصد است، گفت:  اگر در عمل انسان تقوا و اخلاص نباشد ویا کم باشد انسان را در حیرت و سرگردانی رها می کند و ما این تقوا و اخلاص توامان را در عمل رئیس جمهور شهید مان، شهید رئیسی دیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده، امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ازجمله اساسی ترین مشکلات جامعه امروز بشریت سرگردانی است که درجامعه ای که از تعلیمات اسلام فاصله گرفته باشد بیشتر خود را نشان میدهد و کسی که خلوص نیت داشته باشد، به این سرگردانی دچار نمی شود.

وی ادامه داد: همانطور که درآیه ۳۱سوره حج پس از بیان مناسک حج، رسما اعلام می شود که اعمال مخلصانه و با خلوص نیت انجام شود. و حتی اگر سرسوزنی شرک با عمل مخلوط شود اخلاص زیر سوال میرود و فرد سقوط خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: خدا هر کس را دوست داشته باشد، این اخلاص را به او میدهد و اخلاص در حرکت به سمت خدای متعال بسیار مهم است.

وی با بیان این که اساسی ترین مسئله قرآن نیز توجه به مبدا ومقصد است، افزود: اگر در عمل انسان تقوا و اخلاص نباشد ویا کم باشد انسان را در حیرت و سرگردانی رها می کند و ما این تقوا و اخلاص توامان را در عمل رئیس جمهور شهید مان، شهید رئیسی دیدیم.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: شهید رئیسی نسبت به مردم و اتفاقات جامعه و سرنوشت کشور بی تفاوت نبود و این مسئله باید برای ما نیز الگو باشد.

وی در پایان گفت: سردرگمی در جامعه از بی رنگی و بی تفاوتی شکل میگیرد، خصوصا بحث سیاسی که بی تفاوتی سیاسی ترسناک ترین نفاق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha