جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از طرف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های شمال‌غرب کشور

عضو خبرگان رهبری گفت: خدای متعال در برابر این مصیبت، درهای رحمت خود را به سوی ملت ایران خواهد گشود و ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور داشته باشیم و شخصی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی که از سوی نمایندگان طلاب و فضلای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشت: اخلاص، مهمترین ویژگی یک مسئول در نظام جمهوری است و آیت الله رئیسی این خصوصیت را داشت و مخلصانه برای مردم تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه پرکاری و پرتلاشی از دیگر ویژگی های رئیس جمهور شهید بود، ابراز داشت: دشمن مشغول استراحت نیست و ما باید کار و تلاش دوچندان داشته و خستگی ناپذیر باشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی از ما می خواهد که از استراحت خود کم کنیم و بیشتر کوشش نماییم و عمده وقت خود را صرف وظیفه ای که بر عهده ماست بگذاریم.

سخنران این جلسه بیان داشت: سعه صدر ویژگی مهم دیگر رئیس جمهور شهید است و در روایتی از أمیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز آمده است: «آلَةُ الرئاسةِ سَعَةُ الصَّدرِ / سعه صدر ابزار ریاست است».

شخصی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار داشت: مسئولی که بتواند در زمان عصبانیت سعه صدر نشان دهد، توانسته است به وظیفه اسلامی خود به درستی عمل نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های ائمه جمعه استان های آذری زبان کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تبریز همانگونه که در بسیاری از امور سرآمد و مقدم بوده، در مسئله ائمه جمعه نیز سرآمده بوده است و آیت الله قاضی، آیت الله مدنی، آیت الله مشکینی، مرحوم حضرت آیت الله ملکوتی که جامع معقول و منقول و مجتهد در تاریخ بودند و در تاریخ ایران نیز تسلط داشتند، آیت الله مجتهد شبستری و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از جمله بزرگانی از خطه آذربایجان می باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در جهان بینی اسلامی به این مسئله اعتقاد داریم که اگر کار خیری انجام دهیم، عکس العمل خواهد داشت و اگر با اخلاص باشد، بازتاب آن به ما خواهد رسید.

سخنران این جلسه بیان داشت: انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به امامت جمعه تبریز، تحولی نه تنها در تبریز بلکه در شهرهای مختلف کشور برای ائمه جمعه به وجود آمد؛ ایشان نرده ها را برداشت و دیگران نیز به تبعیت از ایشان، نرده های نمازجمعه را برداشتند و مردم داری ایشان نیز الگویی برای دیگران شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار داشت: آذربایجان، تبریز و استان های آذری زبان نشان دادند که همچنان رأس ایران بوده و پیشران و پیشگام تحولات سرنوشت ساز در انقلاب و کشور می باشند.

شخصی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد

وی ابراز داشت: زی طلبگی، ساده زیستی، سلوک مردمی، اخلاص، شنیدن سخن مردم، پرکاری، حضور در مجالس متعدد، حفاظت از بیت المال، اهتمام به خانواده و فرزندان، توجه به ابعاد گوناگون اجتماعی و ... از خصوصیات حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: اگر عزادار از دست رفتن چنین بزرگوارانی هستیم، باید این بزرگان را الگوی خود قرار داده و راه آنان را ادامه دهیم.

وی در پایان گفت: خدای متعال در برابر این مصیبت، درهای رحمت خود را به سوی ملت ایران خواهد گشود و ان شاءالله انتخاباتی پرشور داشته باشیم و شخصی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha