یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر/ گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ارتباط گیری با جوانان و دانشجویان را عاملی مفید در ایفای وظایف امامت جمعه دانست و اظهار کرد: شنیدن نظرات، انتقادات و دیدگاه‌های جوانان در موضوعات مختلف به برنامه‌ریزی صحیح ائمه جمعه در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: بنابر فرموده آن امام معصوم، هیچ مصیبتی وجود نیست مگر آنکه خداوند در آن نعمتی قرار داده باشد که توسط آن مصیبت احاطه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نیکوکاری، محبت و صله رحم مؤمنین نسبت به یکدیگر را دستور ائمه اطهار(س) عنوان کرد و افزود: احیای اوامر و معارف اهل بیت(س) زمینه‌ساز نزول رحمت الهی است.

وی با گرامیداشت یاد امام جمعه شهید تبریز به توصیفات رهبر معظم انقلاب از شخصیت آیت‌الله آل هاشم(ره) پرداخت و گفت: در شرایط کنونی صِرف خواندن نماز جمعه نمی‌تواند پاسخگوی مسائل و نیازهای جامعه باشد لذا اگر شهید آل هاشم در بین مردم محبوب می‌شود به دلیل دامنه وسیع ارتباطات و فعالیت های ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ارتباط گیری با جوانان و دانشجویان را عاملی مفید در ایفای وظایف امامت جمعه دانست و اظهار کرد: شنیدن نظرات، انتقادات و دیدگاه‌های جوانان در موضوعات مختلف به برنامه‌ریزی صحیح ائمه جمعه در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان ضمن رعایت حدود شرعی گفت: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری نسبت به آن تذکر داده‌اند عدم ورود ائمه جمعه به مسائل اقتصادی نظیر ساخت و سازهای غیرضروری است.

امام جمعه سمنان دقت و حساسیت در مدیریت دفاتر ائمه جمعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیریت مطلوب دفاتر امامان جمعه، نیازمند اختصاص وقت کافی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت و شایسته‌گزینی دو اصل مهم و سرنوشت‌ساز است که باید در هفته‌های آینده مورد تاکید ائمه محترم جمعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر صیانت از سرمایه اجتماعی حاصل شده از حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: اینکه برخی تلاش کنند جمعیت میلیونی حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت را کم‌اهمیت جلوه دهند پذیرفتنی نیست چراکه قلوب آحاد ملت ایران درپی شهادت آیت‌الله رئیسی از عشق و محبت به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و نظام لبریز شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای احیای فرهنگ «زکات» در جامعه افزود: ایجاد سرمایه اجتماعی دارای مولفه‌هایی نظیر امید، رضایت، اعتماد، نشاط، مشارکت و احساس امنیت است که باید در تمام کارها مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای زکات استان سمنان، انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف در جمع آوری زکات را شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: محرومین و نیازمندان، دفاتر ائمه محترم جمعه را ملجأ و پناهگاه خود برای رفع مشکلاتشان می‌دانند که این امر باید در سطوح مختلف تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خواستار همراهی بیش از پیش ائمه جمعه استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق خدمت به آحاد مردم بویژه محرومان و مستضعفان را نصیب همه مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha