یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
استاندار اصفهان

حوزه/ استاندار اصفهان با اشاره به تواضع آیت الله مصباح یزدی در جمع دانشجویان گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی ابایی نداشتند که خودشان را برای هدایت و راهنمایی دانشجویان تنزل دهند و برای آنها وقت بگذارند و این درس بزرگی برای ما بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، امروز در اولین نشست دانش آموختگان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره که در تالار شهید دکتر بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید رییسی خاطرنشان ساخت: اگر هدایت های مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود با این حادثه ناگوار چه مشکلاتی برای کشور به وجود می آمد.
وی با اشاره به خلق حماسه حضور مردم در تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت تاکید کرد: اگر در هر استان دیگری نیز امکان تشییع پیکر مطهر شهدا بود، همین حماسه و سرمایه اجتماعی نظام محقق می شد، در این استان هایی که پیکر مطهر شهدا برده شد جمعیت های عجیب و غریب از مردم ساعت ها مشغول عزاداری بودند.
استاندار اصفهان گفت: یکی از الطاف خدا بعد از شهادت شهید رئیسی تحقق این آیه شریفه" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" بود.
وی افزود: آیا برای این جمعیت های باشکوه مردم و این الطاف، غیر از تحقق این آیه شریفه چیز دیگری می توان تصور کرد؟خداوند متعال یک بار دیگر نشان داد که کسی که عمل صالح انجام دهد و بر خطوط مکتب اهل بیت پافشاری کند دل مردم به سمت او سوق داده می شود لذا خدا را شاکریم که دل امت ما را به چنین سمتی هدایت کرد.

دکتر مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه آشنایی با علامه مصباح رحمت الله علیه خاطرنشان ساخت: بنده از سالهای دور و از زمان دانشجویی با موسسه و شخص علامه مصباح رحمت الله علیه آشنایی داشتم، در ایام دانشجویی خاطرم هست همایشی را برای وحدت حوزه و دانشگاه برنامه ریزی کرده بودیم و یکی از بزرگانی که نقش کلیدی در این عرصه داشت و رهنمودهای زیادی داشتند علامه مصباح ره بود، ما به صورت مستمر خدمت ایشان می رسیدیم و از نصایحشان استفاده می کردیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تواضع آیت الله مصباح در جمع دانشجویان گفت: آیت الله مصباح یزدی ابایی نداشتند که خودشان را برای هدایت و راهنمایی دانشجویان تنزل دهند و برای آنها وقت بگذارند و این درس بزرگی برای ما بود.

وی افزود: یکی از کلیدی ترین آسیب هایی که تربیت یافتگان نظام آموزشی ما به آن گرفتار می شوند، فاصله گرفتن از آموزه های آسمانی دین است و دشمن برنامه ریزی های زیادی در این عرصه انجام داده است.

دکتر مرتضوی ابراز داشت: ما در حوزه تعلیم و تربیت در حوزه دانش آموزی و دانشجویی با مسائل جدی روبرو هستیم یکی از کارهایی که انجام شده جداسازی نخبگان از سایر دانش آموزان با راه اندازی مدارس تیزهوشان می باشد که باعث ایجاد رخوت و سستی در سایر مراکز آموزشی می شود، چه کسی باید روی این معضل کار تحقیق انجام دهد و روی میز نظام بگذارد؟

وی گفت: طبقه بندی نظام آموزشی براساس ثروت و دارایی مردم، ایجاد بحران می کند و معلمان نخبه و خوب به سمت مدارس غیرانتفاعی می روند، ما به دست خودمان آینده نظام اداری و حکمرانی کشور را به سمت مرفهین دارای امکانات فراوان سوق می دهیم.

استاندار اصفهان ابراز داشت: با نظام آموزشی جاری کشور، دانش آموزی که کوشا و فعال است در یک عرصه عادلانه پیشرفت نمی کند و برای حل این معضلات دانش آموختگان موسسه نقش زیادی می توانند ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha