چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
نا

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت:برخی خدمت مقدس سربازی را به عنوان مانع ازدواج به شمار می آورند در حالی که خدمت سربازی مانع اصلی محسوب نمی گردد بلکه با حمایت خانواده ها، خدمت در محل سکونت و یا با تاخیر انداختن مراسم عروسی قابل حل است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نماز جمعه شهرستان میناب به امامت حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب ومنتخب مردم هرمزگان درمجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مسجد جامع شهرستان میناب برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در خطبه اول به بررسی موانع تشکیل خانواده و ازدواج پرداخت و گفت:برخی خدمت مقدس سربازی را به عنوان مانع ازدواج به شمار می آورند در حالی که خدمت سربازی مانع اصلی محسوب نمی گردد بلکه با حمایت خانواده ها، خدمت در محل سکونت و یا با تاخیر انداختن مراسم عروسی قابل حل است.

خطیب جمعه میناب باورهای اشتباه برخی از مردم را به عنوان مانع دیگری مطرح کرد و افزود : باورهایی مانند ؛ ترس از محدود شدن آزادی های دوران مجردی، ترس از مشکلات زندگی ، مقایسه با دیگران و تاکید بر ازدواج خواهر بزرگ تر.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد:آگاهی همگانی خصوصا نسل جوان را با بینش ، نگرش، روش و منش حضرت امام امری ضروری دانست و تاکید کرد که این امر با مطالعه وصیت نامه الهی حضرت امام میسر است .

منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان خاطر نشان کردند:راهبردهای عظمت و اقتدار نظام اسلامی از دیدگاه حضرت امام پرداخت و به راهبردهایی مانند : قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار ، امید نبستن به حاکمان مستبد ، عبرت گرفتن از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفان در سده اخیر ، الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در برابر استبداد ، توجه به جنبه های سیاسی مکتب اسلام ، وحدت کلمه و بهره گیری از فقاهت و... اشاره کرد و افزود:می توان آنها را به دو اصل حکمرانی ولایی و وحدت کلمه تعبیر کرد .

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان این بخش به صیانت از خط امام از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و به راهبردهای صیانت از خط امام و راهکار های غلبه بر خط دشمنی با امام و خط امام پرداخت و مقاومت، تسلیم ناپذیری در برابر دشمنان و تمسک به خط امام را مهم ترین راهبردهای غلبه بر دشمنان امام و راه نجات جهان اسلام و مستضعفان عالم دانستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha